Rozhodnutí pro dopravní podnik znamená, že u vyloučení PVM z tendru postupoval správně. Na základě rozhodnutí Úřadu pro hospodářskou soutěž (ÚOHS) z letošního března stále nemůže podepsat smlouvu s vybraným dodavatelem, protože musí znovu všechny nabídky vyhodnotit, vítěze vybrat znovu a zohlednit při tom právní názor ÚOHS.
ČTĚTE TAKÉ: Kalamita na Jižní spojce: Rozteklý sýr ztěžuje úklid shořelého kamionu, policie ji opět zavře
Mluvčí Porr Obdržálková sdělila, že firma se s rozhodnutím seznamuje. „Naše stanovisko však zůstává nezměněné – jsme přesvědčeni, že naše nabídka splnila veškeré požadavky zadavatele a měla být vybrána jako nejvýhodnější pro realizaci projektu. Ve spolupráci s naším právním týmem proto připravujeme rozklad k předsedovi ÚOHS,“ uvedla.
Jde o poslední řízení, které ÚOHS v souvislosti s druhou částí metra D vedl. Tendr, v němž pražský dopravní podnik vybral jako vítěze sdružení vedené firmou Subterra, napadly stavební společnosti Strabag a PVM. Na jejich návrh úřad zrušil rozhodnutí o výběru vítěze, definitivně zrušení letos v březnu potvrdil předseda ÚOHS Petr Mlsna. Sdružení PVM také u ÚOHS napadlo své vyloučení z tendru. V tomto případě ale se svými námitkami neuspělo a antimonopolní úřad nyní postup DPP potvrdil.
Zprovoznění se předpokládá v roce 2031
Pro rozhodnutí si vyžádal znalecký posudek u Kloknerova ústavu ČVUT v Praze, který se specializuje na podzemní stavby. „Na základě dodaného znaleckého posudku a při zohlednění znaleckých posudků a odborných posouzení předložených účastníky řízení úřad následně dospěl k závěru, že harmonogram navrhovatele vykazuje nedostatky, které způsobují jeho rozpor se zadávacími podmínkami,“ uvedl úřad v tiskové zprávě. PVM může proti rozhodnutí podat rozklad k předsedovi úřadu.
DPP vybral dodavatele druhé části metra loni v srpnu. Výběr sdružení vedeného Subterrou v roce 2023 napadlo sdružení PVM, dopravní podnik následně zrušil výběr vítěze zakázky, ale nikoliv samotný tendr. Loni v srpnu vybral vítěze podruhé, znovu šlo o sdružení vedené Subterrou.
Stavba nové linky metra začala v roce 2022. Ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a navazovat má druhý úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Dále stavbaři vybudují část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut, a zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Blíží se dopravní peklo, postihne města i dálnice. Kde vás všude uvězní kolony?