Podle Buzka politici nyní více zvažují každý krok, který by se jim mohl v předvolební kampani vymstít. Do toho spadá leckdy i jejich osobní život a prezentace na sítích. „Pro letní období mají volnější program – návštěvy festivalů či spontánnější setkávání s voliči. Od toho, co nás čeká v září, se to bude velmi lišit,“ míní marketér.
K TÉMATU: Dvojí metr? Piráti kritizují odměny v pražské městské firmě. Totéž přehlédli u jiné
Strany jsou si prý velice dobře vědomy toho, že lidé během odpočinkového léta nechtějí poslouchat tvrdá politická prohlášení. „Jde o vytvoření citlivého mixu, jak neztratit kontakt s voliči, ale zároveň je neotrávit,“ uvedl v pořadu Nový den.
Marketér také poukázal na fakt, že politici přizpůsobují realitě sněmovních voleb své zvyky ohledně dovolených: „Vidíme, že jezdí převážně po Čechách, nejdále zamíří do Chorvatska. Rozhodně neslyšíte, že by někdo vyrazil do Dubaje nebo na nějakou exotickou drahou dovolenou.“
Smršť přijde v září
Vytažení nečekaných koster ze skříní proto Buzek během léta neočekává. „Největší smršť přijde v září. Jedna věc je kauzu rozjet, druhá je na ni reagovat. Pokud se vám podaří na obvinění pohotově a dobře zareagovat, můžete na ní paradoxně získat,“ zdůraznil ve vysílání CNN Prima NEWS.
Politici si v takovém případě připravují vše způsobem, aby měli jejich názoroví oponenti co nejmenší manévrovací pole. „Když se objeví aféra v červenci, je na reakci spousta času. Pokud ale nějaké takové útoky přijdou, můžeme je očekávat v posledních týdnech, případně i posledních dnech kampaně,“ dodal marketér.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Diagnóza debility, zuřil Ševčík kvůli Green Dealu. Křeček navrhl, jak odstranit největší excesy