Od vstupu aliance Renault-Nissan do Mitsubishi uplynulo přes pět let, na vývoj jednoho nového modelu bývají potřeba čtyři roky. U malého crossoveru však na něj ještě ani nemohlo dojít, neboť události nabraly rychlý spád.
Po necelém roce byl zatčen ředitel a hybatel integrace Carlos Ghosn. Tím odstartovaly odstředivé tendence zejména ze strany Nissanu, personální změny na nejvyšších místech a změny plánů. V březnu 2011 Mitsubishi dokonce na krátkou dobu vyhlásilo, že se stáhne z Evropy.
Dva roky, které od té doby uplynuly, tedy stačily jen na rozšíření výroby ve Španělsku. Nové ASX má ovšem zásadní důležitost pro necelou třicítku dealerů, jimž po ukončení nabídky staršího modelu levnější crossover v nabídce chyběl.
Designové odlišnosti se omezují na přední masku, nárazník a loga. Hlavní výhodou je prostorný interiér schopný pohodlně pobrat čtyři vzrostlé dospělé a kufr s přiměřeným objemem 332 litrů. Ten lze díky posuvné zadní lavici dále zvětšit.
Vůz se nabízí v šesti stupních výbav s tradičním označením Inform, Invite, Intense a Instyle, u dvou z nich ještě s přídomkem Plus. Startovní cena 489 900 korun je vyšší než u Renaultu, odpovídá jí však vyšší výbava. Každý zákazník dostane například parkovací kameru i čidla vpředu a vzadu.
Druhým rozdílem je pětiletá záruka na celý vůz, zatímco u Renaultu se po dvou letech přestává vztahovat na některé méně exponované díly.
K pohonu slouží shodné benzinové motory 1,0 MPI Turbo s ručním řazením a 1,3 DI-Turbo s volitelným dvouspojkovým automatem. Hybridy kombinují atmosférickou šestnáctistovku buď s menší baterií pro vyrovnávání výkonu za jízdy, nebo větší 10,5kilowatthodinový akumulátor nabíjený ze zásuvky.
Plug-in hybrid v nejvyšší výbavě Instyle stojí 999 900 korun. Diesel ani pohon všech kol dostupný není, stejně jako u většiny konkurentů.
Dalším modelem ze společné líhně bude Colt na základech Renaultu Clio. Vlastní techniku zatím Mitsubishi přeneslo jen do nové generace Outlanderu prodávaného v USA. Ten spojuje podvozkovou platformu Nissanu s plug-in hybridním pohonem. Vůz by se měl objevit i v Evropě, přesné datum zatím není známo.