Čtvrtek 22. květnaSvátek má Venku je 14 °C, Skoro Zataženo

Elroq dostal novou baterku. Zájemci o elektrickou Škodu z ní ale nadšení asi nebudou

Aktuálně.cz Před 9 hodinami

 Škoda Auto

Když Škoda představila omlazený Enyaq, mnohé zarazilo, že oblíbená verze 85 - tedy zadokolka s větší baterkou o využitelné kapacitě 77 kWh - má najednou maximální nabíjecí výkon "jen" 135 kW. Přitom před faceliftem bylo maximum 175 kW. A teď podobná změna nastane i u Elroqu.

Opět je řeč výhradně o verzi 85, která má 210kW elektromotor vzadu a 77kWh baterku. O tom, že nabíjecí výkon stejnosměrným proudem klesne ze 175 na 135 kW, informoval mimo jiné německý online deník heise. Škoda Auto pak na dotaz redakce Aktuálně.cz změny potvrdila.

"Všechny modely Elroq 85 vyrobené od 24. kalendářního týdne roku 2025 (to znamená od 9. června - pozn. red.) budou vyráběny s odlišným trakčním akumulátorem v porovnání se současnou situací, což způsobí změny parametrů maximálního nabíjecího výkonu. Ze 175 kW klesne na 135 kW," řekl mluvčí značky Jiří Brynda.

"Doba nabíjení z 10 na 80 procent jakožto klíčový uživatelský parametr nicméně zůstává stejná, na úrovni 28 minut," dodal.

Změna nabíjecího výkonu nicméně není jediná, která v souvislosti s novou baterkou, jejíž kapacita se ale nezmění, u Elroqu přijde. "Současně také dojde ke změně maximálního dojezdu WLTP z 581 km na 573 km," vysvětluje Brynda.

Ostatních verzí se změny nedotknou: Elroq 50 bude nadále nabíjet až 145 kW, Elroq 60 až 165 kW a Elroq 85x, který ale na trh teprve přijde, až 175 kW. Nedávno uvedený Elroq RS má pak maximální nabíjecí výkon dokonce 185 kW.

Technické úpravy by se zároveň neměly podepsat na ceně elektrického SUV. Ačkoliv výroba s upravenou baterkou teprve začne, v ceníku už u Elroqu 85 svítí nižší hodnota dojezdu 573 kilometrů, cena od 1,032 milionu korun nicméně zůstala stejná. Neměnná je i základní cena 799 tisíc korun za Elroq 50.

Elektrických SUV Elroq a Enyaq se nedávné zdražení (více o něm čtěte zde) v celé nabídce Škoda Auto nijak nedotklo. Začátkem týdne dokonce automobilka odhalila ceník omlazeného Enyaqu RS, který je skoro o 300 tisíc korun nižší než před modernizací. Hatchback stojí od 1,35 milionu korun a kupé od 1,41 milionu korun.

Pokračovat na celý článek