Pokud by stávající návrh normy E7 prošel v Bruselu, ovlivnil by negativně 700 tisíc pracovních míst u nás. „Zároveň by se mohla přestat vyrábět Fabie, nedávalo by to už totiž smysl. Těch technologických úprav by tam bylo potřeba strašně moc,“ řekl Petzl.
ČTĚTE TAKÉ: Návrh na vyšší odvody OSVČ vyvolal bouřlivé reakce. Porovnejte si rozdíly proti zaměstnancům
Podle něj by totiž musela být do vozu nainstalována speciální čidla, která by sledovala řadu prvků. „Dalším problémem je instalace automatické převodovky, což by mohlo znamenat příplatek i 50 tisíc korun,“ dodal.
Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR, vyzývá k odkladu normy, která má platit od července roku 2025, a k jejímu předělání. „Dekarbonizace je světový trend, měli bychom se na něm snažit naopak vydělat, ne přemýšlet, jak ho zastavit,“ upozorňuje.
K prosazení úprav a odložení E7 však potřebuje Česká republika v Evropské unii spojence, v tomto ohledu ale podle Špicara odvádí ministr dopravy Martin Kupka dobrou práci.