Pondělí 28. červenceSvátek má Venku je 19 °C, Zataženo Déšť

Facebook a Instagram končí v Evropě s politickou reklamou. Důvodem má být unijní regulace

CNN Prima News Před 3 dny

Nová legislativa vyžaduje, aby technologické platformy jasně označovaly politickou reklamu, zveřejnily, kdo ji financuje, kolik stála a na které volby cílí. Jinak jim hrozí pokuty až do výše šesti procent z ročního obratu. Meta za loňský rok na tržbách získala přes 164,5 miliardy dolarů (přes 3,4 bilionu korun).

DÁLE ČTĚTE: Muska nechtějí, ale třetí straně by se nebránili. Američané si přejí novou politickou možnost

„Regulace, jako je TTPA, významně oslabují naši schopnost tyto služby poskytovat – nejenže to snižuje účinnost kampaní, ale také dostupnost informací pro voliče,“ uvedla firma.

Meta tvrdí, že nové povinnosti představují neúnosnou složitost a míru nejistoty jak pro zadavatele reklamy, tak pro samotné platformy. Obává se rovněž dopadů na uživatele a inzerenty. Opatření EU podle firmy omezí možnosti informovat voliče o důležitých společenských otázkách, které formují veřejnou debatu.

Podobné rozhodnutí učinila už loni na podzim také společnost Google ze skupiny Alphabet, připomněla agentura Reuters. Google také reagoval na zmíněná nová unijní pravidla. Opatření TTPA je reakcí na rostoucí obavy z dezinformačních kampaní a zahraničního vměšování do voleb ve 27 členských státech EU.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Trump figuruje v Epsteinových složkách, odhalila CNN. Bílý dům obsah „žhavých“ dokumentů tají

Pokračovat na celý článek