Přední evropský poskytovatel digitálních bankovních řešení Finshape posiluje svou pozici světového hráče v tomto segmentu. Akvizicí divize Loyalty Solutions skupiny Collinson získává nejen špičkovou technologii pro věrnostní programy, ale i nové pobočky ve Francii a Singapuru. Bankám tak nabízí nástroj, jak v éře hyperpersonalizace udržet zákazníky a proměnit tradiční služby v plnohodnotnou digitální platformu.
Odkoupení Loyalty Solutions skupiny Collinson není jen krokem, jak si rozšířit portfolio – je to zároveň potvrzení trendu, který mění celé odvětví. Banky se z „čistých poskytovatelů finančních služeb“ transformují na platformy.
Digitální transformace změnila očekávání zákazníků. Neobanky a fintechy naučily klienty, že interakce s bankou je možná v řádu milisekund a že personalizace není benefit, ale standard. Tradiční finanční instituce proto hledají způsob, jak si udržet zákazníka, a věrnostní řešení se stávají jedním z nejsilnějších nástrojů, které tomu mají pomoci.

Akvizice loyalty řešení umožní Finshape tuto potřebu naplnit. Díky integraci do Digital Bank Operating System (DBOS) – „The OS that helps your organisation level up the customer experience“ – mohou banky odměňovat chování klientů v reálném čase, nabízet hyperpersonalizované služby a zvyšovat hodnotu vztahu se zákazníkem, aniž by musely měnit své core systémy.
Globální rozměr akvizice
Koupě Loyalty Solutions přináší Finshape nejen technologii, ale i expanzi – nové kanceláře společnosti ve Francii a v Singapuru a posílení přítomnosti na klíčových trzích Středního východu a Asie–Pacifiku (UAE, Austrálie, Indonésie, Singapur) mění firmu z evropského lídra na hráče s globálním dosahem. Finshape má dnes více než 600 expertů, kteří podporují přes 100 bank a miliony koncových uživatelů.
CEO Finshape Petr Koutný k tomu říká: „Tato akvizice nám pomáhá stát se skutečně globálním poskytovatelem digitálních bankovních služeb, a navíc dokonale zapadá do naší buy-and-build strategie. Jde o strategický milník na naší cestě měnit způsob, jak banky fungují – plným využitím potenciálu lidí a technologií.“
Vizí společnosti Finshape je AI-ready Digital Bank Operating System, který bankám umožňuje inovovat a být vždy připraven na výzvy budoucnosti.
„Díky integraci věrnostní platformy Collinson můžeme finančním institucím po celém světě pomoci okamžitě prohloubit vztahy se zákazníky, posílit loajalitu a zvýšit využívání služeb, aniž by musely měnit svoje core systémy,“ doplňuje Koutný.
Digital Bank Operating System jako most mezi IT a byznysem
Banky dnes čelí často nesouladu mezi IT a byznys potřebami. Zatímco byznys týmy se snaží být co nejblíže zákazníkovi a dodávat nejlepší aplikace i zákaznickou zkušenost, IT zápasí s komplexitou systémů v důsledku tlaku na nepřetržitý provoz a zavádění stále nových technologií. Finshape tuto propast pomáhá překlenout a umožňuje posílit spolupráci obou stran. Díky tomu banky mohou poskytovat svým zákazníkům skvělou uživatelskou zkušenost napříč všemi kanály (mobilní aplikace, webový prohlížeč, služby poskytované na pobočce či prostřednictvím jiných fintechů) a zároveň nabídnout pokročilé technologie.
„Naše vize stojí na odpovědnosti a důvěře. Vnášíme naše klíčové hodnoty přímo do organizací zákazníků, poskytujeme dlouhodobou podporu a zajišťujeme, že se na nás banky mohou spolehnout jako na partnera, který své zákazníky nikdy nezklame. Prostřednictvím našeho konceptu Integrated Vendor Experience (IVX) dokazujeme, že spolehlivost a orientace na zákazníka jsou základem každého projektu, který realizujeme,“ vysvětluje Koutný.
Základním produktovým pilířem Finshape je Digital Bank Operating System – operační systém pro bankovní organizace. Stejně jako tradiční operační systém, DBOS bezproblémově propojuje systémy a služby, nabízí stabilitu, flexibilitu a uživatelsky přívětivý přístup k aplikacím. Podporuje inovace a agilitu tím, že umožňuje bankám vytvářet bezproblémové zákaznické cesty napříč všemi systémy, posilovat růst jejich revenue prostřednictvím hyperpersonalizace a loajality řešení a pomáhá jim zůstat konkurenceschopné na rychle se měnícím trhu.
Dlouhodobou vizí společnosti Finshape je vybavit finanční instituce nástroji pro nepřetržité inovace, reakce na nové regulace, zrychlení uvádění nových produktů na trh a odstranění závislosti na dodavatelích. To umožňuje bankám získat plnou suverenitu, nejen nezávislost na dodavatelích. Firma také pomáhá bankovním domům posilovat loajalitu a dlouhodobou hodnotu jejich zákazníků.
„Díky tomu, že se DBOS stává novým digitálním srdcem bankovnictví, pomáháme bankám budovat trvalé vztahy s jejich zákazníky a zároveň jim umožňujeme pružně reagovat na změny, které dnešní rychle se vyvíjející svět přináší,“ uzavírá Koutný.
Finshape je přední evropský poskytovatel digitálních bankovních řešení s více než 30 lety zkušeností. Někdejší česká firma vznikla v roce 1990 a dnes pomáhá finančním institucím po celém světě využívat špičkové technologie k urychlení digitální transformace, zvyšování provozní efektivity a zkvalitnění interakce se zákazníky. Řešení Finshape využívá 100+ finančních institucí ve 25 zemích na čtyřech kontinentech; s podporou týmu přes 600 expertů obsluhují miliony koncových uživatelů po celém světě.
The post Finshape posiluje pozici. Kupuje divizi Loyalty Solutions britské společnosti Collinson appeared first on Forbes.