Švédský oděvní řetězec H&M ve třetím čtvrtletí svého finančního roku zvýšil provozní zisk meziročně o čtyřicet procent na 4,9 miliardy švédských korun (SEK; 10,8 miliardy korun). Firma to dnes uvedla ve své výsledkové zprávě. Výsledek překonal odhady analytiků. Firma těží z přísné kontroly nákladů a ze zájmu o letošní podzimní kolekce. Její akcie na burze po zprávě výrazně zpevnily.
Analytici v anketě společnosti LSEG v průměru předpovídali zisk 3,68 miliardy švédských korun (více než osm miliard korun). V předchozích dvou čtvrtletích firma vykazovala pokles zisku.
„Podzimní kolekce byly přijaty velmi dobře,“ uvedla H&M. Nový generální ředitel Daniel Erver se snaží zlepšit ziskovost a přilákat zákazníky módnějšími styly. „Podnikáme další kroky správným směrem,“ citovala ho agentura Reuters.
Podnik musí čelit konkurenci čínské společnosti Shein a španělské Zara, která patří do skupiny Inditex. Sektor jako celek se potýká s problémy, za kterými jsou nově zaváděná americká cla.
H&M je po španělském Inditexu druhý největší maloobchodní prodejce oděvů na světě s akciemi na burze. Dnes po poledni akcie H&M vykazovaly růst o více než osm procent, zatímco širší evropský trh mírně ztrácel.
The post H&M zvýšil provozní zisk o čtyřicet procent. Těží z podzimní kolekce appeared first on Forbes.