Středa 14. květnaSvátek má Venku je 16 °C, Skoro Zataženo

Když internet vytlačí i monopoly. Zlámalová přiblížila, kdy je zákazník „obrovský pán“

CNN Prima News Před 1 rokem

Internet podle Zlámalové dramaticky mění obchodní prostředí. „Podívejme se, jakým způsobem je internet schopný vytlačit i monopoly. Česká pošta fakticky skončila s balíky, protože ji vytlačila Zásilkovna. To samé je s internetovými obchody s potravinami. Můžete si nakoupit velmi specifické zboží, při určitém objemu máte dokonce dopravu zdarma,“ líčila.

„Trh je dramaticky jiný. Můžete nakupovat z jiných zemí, jde o úplně jiné prostředí. Pokud se člověk zajímá, chce si vybrat, shánět informace, tak je obrovský pán a zesiluje konkurenci,“ pokračovala Zlámalová. Doplnila, že jedinou obranou proti tomu, aby „lidé nebyli ovce a nechodili do prvního supermarketu, je, aby aktivně využívali znalosti a srovnávali ceny“.

ČTĚTE TAKÉ: Potravinová nesoběstačnost rovná se zdražování? Je to chiméra, tvrdí analytici

Internet je podle Juračky i šancí pro malé obchodníky. „Existuje řada úspěšných e-shopů fungujících pod českým vedením. Češi jsou nápadití, jsou to dobří obchodníci, jenom se uchytit,“ zdůraznil. Podle maloobchodu prospívají technologie. „Češi se poučili. Domnívám se, že jsme pokročili. Když se podívám, jaký byl maloobchod v 90. letech a jaký je dnes, je to nebe a dudy. Modlím se, aby to pokračovalo a nesmírně tomu fandím,“ dodal Juračka.

Jak hosté v pořadu vysvětlili fakt, že je v Polsku zboží mnohdy levnější? A kvůli čemu se podle nich zhoršuje životní úroveň v Česku? Nejen to se dozvíte ve výše přiloženém videu.

Pokračovat na celý článek