Značka Under Armour a jeden z nejlépe placených basketbalistů Stephen Curry oznámili ukončení své dlouholeté spolupráce, která začala v roce 2013 a vyústila v založení značky Curry Brand v roce 2020.
Značka Curry Brand přejde po rozchodu k nezávislému fungování mimo strukturu Under Armour, přičemž poslední produkt pod touto spoluprací, model „Curry 13“, vyjde v únoru 2026, připomíná Reuters.
Under Armour podle svých slov reaguje na pokles poptávky po basketbalovém oblečení, slabší ekonomické prostředí a nutnost zaměřit se na vlastní jádro značky.
Značka se potýká s poklesem poptávky v důsledku kolísajících cel a slabé spotřebitelských výdajů. Minulý týden zveřejnila pesimistickou prognózu ročních tržeb a zisku, píše Reuters.
„Pro Under Armour je v této kritické fázi našeho obratu důležité zachovat disciplínu a soustředit se na klíčovou značku UA. A pro Stephena je to ten správný okamžik, aby to, co jsme vytvořili, mohlo dál rozvíjet podle jeho představ,“ uvedl generální ředitel Kevin Plank.
Současný CEO se v dubnu 2024 vrátil na pozici generálního ředitele po dvou po sobě jdoucích poklesech ročního obratu a vedl restrukturalizaci, která zahrnovala přísné omezení zásob některých produktů, snížení počtu propagačních akcí a propouštění zaměstnanců.
I přes to, že globální basketbalový segment včetně Curry Brand generoval značce příjmy mezi 100 až 120 miliony dolary, firma nevnímá, že by rozchod měl “významný dopad” na její ziskovost.
Rozehrávač basketbalových Golden State Warriors se v březnu stal prvním hráčem NBA, jenž dosáhl mety čtyř tisíc tříbodových košů v kariéře. Doživotní smlouva se značkou Under Armour mu kromě běžného příjmu zajistila navíc i akcie firmy v hodnotě 75 milionů dolarů.
V posledním roce Steph investoval například do společnosti Nirvana nebo do začínající ženské basketbalové ligy Unrivaled. A spolu s Michelle Obama uvedl na trh značku sportovních nápojů Plezi Hydration.
The post Konec doživotní spolupráce. Under Armour rozvázal deal s basketbalistou Currym appeared first on Forbes.












