Pátek 14. listopaduSvátek má Venku je 3 °C, Zataženo

Mezi kojením a krizí vybudovala firmu s obratem 50 milionů

Forbes Před 2 měsíci

Život se Michaele „M.E.G” Maškové sypal mezi prsty. Měla ale vizi, touhu a chuť pomáhat. A taky hlavu plnou nápadů. Po nocích mezi kojením a bolestí z rozchodu sepisovala recepty na kapky na míru a začala budovat svoji firmu. Po čtyřech letech už stojí v čele rychle rostoucí značky M.E.G Brand, která se zaměřuje na wellness produkty. Momentálně dosahuje obratu 50 milionů a zákazníků přibývá.


Stovky objednávek denně, tisíce spokojených recenzí, plánovaná expanze za hranice Česka. Firmě Michaely Maškové se daří a těší se přízni. Svůj podnikatelský příběh ale odstartovala z bodu nula. V začátcích neměla ani investora, ani grant a tým. Věřila ale svému nápadu.

Posun z krize

Příběh její firmy je úzce propojený s jejím vlastním životem. O Bachovy esence, které jsou nyní hlavním artiklem, který její značka nabízí, se začala zajímat v těch nejtěžších chvílích, kdy už tradiční terapeutické rady nepomáhaly. Prošla potratem, následovalo vytoužené těhotenství, porod dcery Mediell Aurellie, rozchod s partnerem a období, kdy zůstala na všechno sama.

Právě v těchto chvílích psala po nocích vlastní recepty na kapky, testovala produkty a budovala značku. „Na začátku to bylo jen pár kapek pro kamarádky a rodinu. Dnes pomáháme ženám, dětem, sportovcům i vyhořelým podnikatelům – lidem s úzkostmi, nespavostí, panickými atakami. I miminkům, která nemohou spát. Vyvíjíme vlastní doplňky stravy i produkty péče o tělo,“ říká Mašková.

Většinu receptur svých produktů má patentovanou a neustále se vzdělává v oblasti well-being a zdraví. Denně firma vyřídí 250 až 400 objednávek, z každé z nich navíc putuje 50 korun na M.E.G Charity, která už 11 let podporuje nemocnice napříč Českem – od přístrojového vybavení až po výživové balíčky. „Naším plánem je obrat 100 milionů za dva roky a také se chceme stát nejdůvěryhodnějším brandem v oblasti emocionálního a fyzického zdraví,” vysvětluje podnikatelka.

Nepřízeň jako nová výzva

Tento rok byl pro značku nejnáročnější. Opakovaná anonymní udání na Potravinářskou inspekci vyústila v hloubkovou kontrolu produktů, prostor i jednotlivých šarží. K tomu přišla i ztráta zásilky za víc než 640 tisíc korun. „To by mohlo být likvidační. Ale nenechám se zastavit,“ říká.

Přesto všechno se pustila do přestavby celého marketingového týmu, přibrala vlastní IT, grafiku, změnila obaly, zmodernizovala procesy. A připravuje expanzi do sousedních zemí, následně do celé Evropy. „Chci, aby naše produkty pomáhaly po celém světě. Emoce, traumata, stres – nic z toho nezná hranice.“ říká zakladatelka

Přiznává, že největší chyby udělala právě v IT a marketingu. „Web na míru a speciální administrace nás stály zbytečně moc peněz. Dnes bych to řešila jinak. Ale ničeho nelituju. Byly to drahé lekce – ale nejlepší školy.“

Láska a detail tvoří celek

Dnes má tedy jasno: nechce platit drahé marketingové agentury. „Marketing děláme sami. Buďte vidět. Využijte AI, chytré aplikace a přesně mířenou reklamu. O značce se musí vědět. To je základ. A peníze, které platí někomu drahé kanceláře, je lepší využít do větší propagace.“

„M.E.G Brand je rodinná firma s vlastními schválenými prostory, know-how, ochrannými známkami a patentovanými postupy. Naše motto je zdraví, láska, čistota,” dodává Mašková. Zakládá si na osobním přístupu, výrobcích na míru a kvalitě, kterou testuje na sobě. „Všechno, co nabízím, vytvářím hlavně sama pro sebe nebo svou nejmilovanější dceru. Věřím, že láska a detail tvoří celek.“

The post Mezi kojením a krizí vybudovala firmu s obratem 50 milionů appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek