Když si před pár lety Radim Štantejský pořizoval první nemovitost ve Španělsku, vůbec ho nenapadlo, že se z toho vyvine profesní a taky srdeční záležitost. „Změnilo se to v obsesi. Španělsko je super a moc mě baví plnit tady lidem sny,“ říká obchodní ředitel Broker Consulting a expert na reality ve Španělsku.
Španělsko vás změní dřív, než si toho stihnete všimnout. Najednou zvolníte. Víc pozorujete. Víc cítíte. A začnete přemýšlet, jestli by to tak nemohlo být napořád. Život si tu člověk musí najít sám. Ne v katalogu, ale s někým, kdo tu cestu zná. Radim Štantejský si tím vším prošel sám. Díky vlastním zkušenostem a tomu, že ví, jaké to je, vlastnit nemovitosti na Costa del Sol, si našel svůj rytmus, zorientoval se v systému a dnes bezpečně provází ostatní.
Od prvního rozhovoru až po chvíli, kdy klienti přijedou do nového domu či bytu, kde je vše připraveno přesně podle jejich představ.
„Nejde o obchod. Jde o službu, která funguje, protože je postavená na osobní zkušenosti,“ říká Radim Štantejský. „Chci, aby nákup nemovitosti byl zážitek. Obecně má být koupě v moderním pojetí zážitkem, ne jen získáním produktu nebo stresem, který s jeho pořízením souvisí. A má jím zůstat i každý další návrat do nového domova,“ dodává muž, který dnes žije napůl v Česku a napůl ve Španělsku.
Realita bez námahy
Jeho přístup má daleko k realitnímu mainstreamu. „Neprodávám to, co bych si sám nekoupil. Raději klientovi odmítnu prodat něco, čemu sám nevěřím, než aby se to stalo jen další položkou ve výsledcích, ale koupě ve skutečnosti nekorespondovala s tím, co klient očekává. A hlavně, prodejem to pro mě nekončí. Je to spíš začátek. Mojí motivací je, aby klient vstoupil do celkového ‚ekosystému‘ služeb, které jsou s pořízením jeho nemovitosti spojené,“ vysvětluje.
Pro své klienty umí obsáhnout celý region Španělska včetně ostrovů, jeho specialitou je ale jednoznačně Costa del Sol. Staví na osobním poradenství, znalosti místních reálií a schopnosti klientovi nejen najít ideální dům nebo byt, ale také mu ukázat, jak v něm žít.





„Vybavení nábytkem na míru, správa nemovitosti, právní servis, financování, zahradník, interiérový designér, škola pro děti, golfové a tenisové akademie. O vše se postaráme. Klient nemusí nic řešit, jen si užít samotný proces, a především to, proč si nemovitost na jihu Španělska pořídil,“ shrnuje Radim Štantejský.
I to je důvod, proč jeho služby využívají stále movitější klienti – šetří jim čas, nejcennější komoditu, která jim umožňuje soustředit se na řízení firem či vlastní byznys.
Jeho výsledky a dlouhodobá přítomnost v regionu, stejně tak kontakty a hluboká znalost místního prostředí vedly k tomu, že s ním navazují spolupráci i developeři. Může tak klientům představit exkluzivní nabídky, jež se ani nedostávají do oficiální inzerce, nebo projekty v rané fázi, ke kterým se širší veřejnost dostává až později.
Srdcem i nohama na jihu
Pandemie a geopolitické otřesy podle něj změnily smýšlení lidí. „Chtějí mít místo, kde se cítí dobře. Kam mohou odjet, zpomalit, nadechnout se. Nejen na dovolenou, ale třeba i nastálo, kdyby se svět kolem začal měnit až příliš rychle,“ říká. Právě to se svým týmem nabízí – zázemí v zemi, kde se člověk cítí bezpečně. V zemi, která je pro mnoho lidí z celého světa nejen skvělou alternativou druhého domova.
„Klíčová je kvalita a reputace. A hlavně bezpečí. To je to, co musí klient při spolupráci cítit. Stabilita, vymahatelnost práva. Je to EU a přitom úplně jiný svět,“ popisuje.
Základní filozofie je jednoduchá: zážitek. „Povídám si s klienty. Poslouchám, co je pro ně v životě důležité. Nevozím je po desítkách nemovitostí, vyberu tři, maximálně čtyři, které přesně odpovídají tomu, proč vlastně kupují a s jakým záměrem do toho vstupují. Často už na začátku tuším, která to bude, ale nikdy to neprozradím. Nechám klienta dojít k vlastnímu rozhodnutí. Můj názor slyší až na konci, kdy sám cítí, kde je to jeho pravé místo.“
S klientem prochází vše až do finálního převzetí nemovitosti. A tam začíná další kapitola příběhu. Jeho tým je připraven postarat se o vše, co souvisí s provozem a užíváním domu či bytu.
Pro lidi, kteří vědí, co chtějí
Klienti ve Španělsku investují v průměru kolem 450 000 eur, ale rozptyl je široký, od běžně dostupných apartmánů až po exkluzivní vily. „Není to vždy o ceně. Klíčová je lokalita a respekt k tomu, co klient očekává,“ podotýká Štantejský.
Spolupracuje s největšími španělskými bankami, ale umí zařídit i úvěr přes české instituce. „Máme klienty, kteří kupují za hotové, i ty, kteří to berou jako součást diverzifikace realitního portfolia a využijí hypotečního úvěru, ať už jako fyzická, nebo právnická osoba. Pro naše klienty řešíme na místě veškerou podporu, právě včetně financování, bankovních služeb, pojištění nemovitosti a mnohého dalšího.“
Mezi klienty má špičkové manažery, podnikatele, majitele firem, právníky, lékaře, vrcholové sportovce. Obrací se na něj i mezinárodní klientela nejen napříč Evropou. „Většinou jsou to lidé mezi čtyřicítkou a padesátkou. Jsou na vrcholu sil. Chtějí víc než nemovitost – chtějí servis, který je bude bavit. A já jim ho dám.“
Zároveň se snaží edukovat širokou veřejnost nejen o výhodách, ale hlavně o rizicích, která s nákupem zahraniční nemovitosti souvisejí. Přednáší o této problematice jak v Česku, tak na Slovensku.
I proto si jej známý moderátor Míra Hejda zvolil za hlavního experta v seriálu o nákupu zahraničních nemovitostí. Díky mimořádnému ohlasu natočili už druhou sérii. „Každému doporučuji zhlédnout. Dobře pochopíte vše podstatné a získáte perspektivu, která vám při rozhodování může výrazně pomoci,“ dodává Radim Štantejský.
A co je pro něj tou největší motivací? „Nejspíš ten moment, kdy si klient uvědomí, že se mu splnilo něco, co zpočátku ani nepovažoval za možné. Když vás pak doporučí dál, protože měl dobrou zkušenost.
To je pro mě potvrzení, že to celé má smysl, je to okamžik, kdy se vaše profese stává silnou misí a klientovi zárukou naprosto bezpečné transakce, a především zážitkem, který mu přinese v každém momentu kladnou přidanou hodnotu, a to nejen finanční.“
The post Musí to být zážitek, říká Radim Štantejský o prodeji nemovitostí ve Španělsku appeared first on Forbes.