Všimněte si toho půvabného detailu. Přesmýknete-li písmena ve slově Prada, získáte prvních pět hlásek názvu Paradigme. K tvorbě stejnojmenného pánského parfému přistoupila značka Prada Beauty s jistou hravostí, díky níž muži překročí hranice známého a vydají se na dobrodružnou cestu za vyjádřením svého vlastního já.
Když nechal úspěšný pražský podnikatel Tomáš Ryšánek začátkem minulého století pro svoji rodinu postavit na rohu Pařížské a Široké ulice velkorysý nájemní dům, pojmenoval ho U Dvou Malorusek. Chtěl tak vyjádřit vzpomínku na svůj pracovní pobyt v Malorusku, tedy na dnešní Ukrajině, kde působil jako ředitel cukrovarů.




Právě v tomto domě s nápadnou věžovou nástavbou představila českému publiku svůj nejnovější pánský parfém Paradigme slavná italská módní značka Prada. S výrobou parfémů vede živý dialog zhruba od stejné doby, kdy tento dům stojí a oslovuje muže jako byl pan Ryšánek – schopné, silné, sebejisté. Parfém Paradigme ale otevírá novou kapitolu příběhu značky, která překonává tradiční pořádky a klade si otázku – Co když to jde i jinak?
Nová éra zranitelnosti
Role muže se dynamicky mění a dnešní pánové už nemusí svoji sílu křičet do světa, aby uspěli. Naopak si mohou dovolit být citliví a ukázat vlastní zranitelnost. Každý si může zvolit přesně takovou cestu, jaká mu nejvíce vyhovuje.
Parfuméři k tvorbě Paradigme také přistoupili po svém. Zatímco klasická struktura parfémů se zakládá na principu pyramidy s vrchními tóny v úvodu, srdcem uprostřed a základními tóny na konci, Paradigme tuto hierarchii převrací. Symbolicky tak odkazuje na ikonický trojúhelník Prada.

„Díky tomu, že jsme převrátili tradiční kompozici a vytvořili obrácenou pyramidu, získala vůně jedinečnou dynamiku – základní tóny se rozvíjejí jako první a teprve poté se postupně odhaluje srdce a vrchní tóny. Tento obrat vytváří fascinující a nečekaný zážitek,“ vysvětlil parfumér Nicolas Bonneville.
Obrat k neotřelosti
Výsledkem je překvapivě sofistikovaná vůně, která nabízí nové možnosti vyjádření sebe sama prostřednictvím obrácené struktury. Na dřevitý základ navazuje srdce v podobě bourbonské pelargonie a hlavu tvoří kalábrijský bergamot. Nečekaná je i zelená barva flakonu, která pro italského výrobce není právě obvyklá.
Ducha značky Prada Paradigme ztělesňuje herec Tom Holland, který si uznání široké veřejnosti i kritiků vysloužil zejména rolí Spidermena, již ztvárňuje od roku 2016. Hollandův vliv ale přesahuje hranice filmového plátna a zahrnuje podnikatelskou a filantropickou činnost, včetně charitativní organizace The Brother’s Trust, kterou založila jeho rodina. Je dokonalým ztělesněním Paradigme – vyzařuje z něj klidná sebejistota, která se nebojí vlastní zranitelnosti, a nenápadné odhodlání, které nepotřebuje hlasitě křičet, aby uspělo.
The post Muž jako ztělesnění klidné sebejistoty. Parfém od Prady převrací zažité pořádky appeared first on Forbes.