Přejezdem na Ústecku projíždí vlak, závory jdou nahoru, signalizace stále bliká, najednou se ale závory opět sklápějí a řidiči, který netrpělivě vyrazil přes přejezd na červenou, zahradí cestu. Další všímavý řidič naštěstí na nic nečeká a běží na pomoc a závoru ručně zvedne. Všechno tentokrát dobře dopadlo. Jak je ale možné, že šly závory hned zase dolů?
ČTĚTE TAKÉ: Maminku s malým dítětem srazil na Slovensku vlak. Chlapec je ve vážném stavu
„Jeden vlak odjel, ale mezitím si to signalizační zařízení sepne vlak, který jede z druhé strany. Závory tak dostanou pokyn, aby se znovu sklopily a řidič zůstává v pasti,“ vysvětlil pro CNN Prima NEWS dopravní expert Roman Budský. Proto je podle expertů důležité počkat, než signalizace zhasne. „Světla jsou určující – pokud blikají, na přejezd se nesmí vjíždět,“ doplnil majitel autoškoly Jan Hlavatý.
Jenže pro spoustu řidičů je těch pár sekund doslova k nevydržení. „Je tam stres, spěch, ale někdy i vědomá ignorance, kdy si zkrátka řeknou, že ta červená se jich netýká,“ uvedl Hlavatý.
Závory jdou prorazit
Na řidiče jezdící na červenou se zaměřují i dopravní policisté. Je to šestibodový přestupek a doprovází ho tučná pokuta. „Na místě může vyšplhat na 4500 až 5500 korun, ve správním řízení jde o sedm až 25 tisíc,“ přiblížila policejní mluvčí Libereckého kraje Klára Jeníčková.
A co dělat, když se dostanete do takové nebezpečné situace? „Není na co čekat, ty závory se dají snadno prorazit, takže zařadit jedničku a z toho přejezdu prostě ujet,“ poradil Budský. Ovšem mnohem jednodušší je těmto situacím předcházet. Stačí pár sekund počkat.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Nehody mladých řidičů? Jezdí ve starých autech, tvrdí expert. Poradil s výběrem ojetin