Sobota 03. květnaSvátek má Venku je 18 °C, Jasno

Nejhodnotnější značky podle Kantaru: První je Apple, následují Google a Microsoft

Aktuálně.cz Před 1 rokem

 Reuters

Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala již jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.

Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu USD, což oproti roku 2022 představuje 20procentní pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.

V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.

Deset nejhodnotnějších značek světa:

Pořadí Značka Hodnota v roce 2023 (v mld. USD)

Meziroční změna hodnoty (v mld. USD)

1.

Apple

880,455

-67
2.

Google

577,683

-242
3.

Microsoft

501,856

-110
4.

Amazon

468,737

-237
5.

McDonald's

191,109

-5
6.

Visa

169,092

-22
7.

Tencent

141,020

-73
8.

Louis Vuitton

124,822

+1
9.

MasterCard

110,631

-6
10.

Coca-Cola

106,109

+8

Zdroj: Kantar BrandZ

Video: Tvoří módu z látek na vyhození: Je skoro sprosté, když dnes značka není udržitelná (20. 12. 2022)

Pokračovat na celý článek