Středa 14. květnaSvátek má Venku je 14 °C, Skoro Zataženo

Nesnězeno loni více než zdvojnásobilo počet partnerských podniků. Obrat se čtyřnásobně zvýšil na 7,5 milionu eur

Forbes Před 6 hodinami

Platforma Nesnězeno, prostřednictvím které podniky nabízí balíčky s nespotřebovaným jídlem, spolupracovala na konci loňského roku s asi tisícovkou restaurací, kaváren a dalších podniků. Meziročně to byl více než dvojnásobek.

Nesnězeno založil Jakub Henni, který se minulý rok objevil ve výběru 30 pod 30. Letos počet partnerů Nesnězena dále vzrostl na přibližně 1800. Platforma vznikla v roce 2018 a o čtyři roky později se stala součástí maďarské skupiny Munch.

Na konci loňského roku Nesnězeno působilo ve všech čtrnácti krajích. „Spolupracujeme s restauracemi, kavárnami, pekárnami nebo třeba i s hotely, kde zachraňujeme hotelové snídaně,“ uvedl Henni.

Z velkých obchodních řetězců Nesnězeno spolupracuje s Penny Marketem. O partnerství s dalšími velkými řetězci aktuálně jedná. „Letos bychom chtěli nějaký další řetězec v Čechách přidat,“ řekl. Aplikaci Nesnězena si podle něj dosud stáhlo 1,1 milionu lidí, tři čtvrtiny tvoří ženy.

Obrat skupiny Munch, která působí ještě na Slovensku a v Rumunsku, loni činil 7,5 milionu eur (asi 187 milionů korun), meziročně vzrostl zhruba čtyřnásobně, uvedl Henni. Výsledky za Česko neuvedl. Z jednoho Balíčku podle něj Nesnězeno inkasuje třicet procent.

Pro skupinu je Česko druhým nejsilnějším trhem, vede Maďarsko. Jiný název má služba jen v Česku, na ostatních trzích se jmenuje Munch. „V této chvíli si chceme zachovat ten náš český brand a uvidíme do budoucna, jestli to budeme sjednocovat,“ řekl Henni.

Nesnězeno vzniklo v roce 2018 v Brně jako studentský projekt. Nespotřebované potraviny nejdřív nabízelo na speciální facebookové stránce, posléze představilo mobilní aplikaci. Prostřednictvím platformy Nesnězeno podniky od roku 2018 prodaly 1204 tun potravin, což odpovídá zhruba 1,2 milionu balíčků.

https://forbes.cz/lists/nc25/

The post Nesnězeno loni více než zdvojnásobilo počet partnerských podniků. Obrat se čtyřnásobně zvýšil na 7,5 milionu eur appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek