Pakliže se kompletně obsadí kapacita, uvnitř je poměrně těsno, i tak je ale podle Newmana cesta komfortní. „Žádný luxus, ale bylo to pohodlné. Při plném obsazení pěti osobami je v ponorce těsno,“ popsal ve vysílání CNN. Velmi výrazné jsou podle něj rozdíly v teplotách. „U hladiny je horko, v hlubinách naopak skoro mrzne,“ dodal.
Bývalý účastník expedice vysvětlil i základní princip, díky němuž se podmořský dopravní prostředek pohybuje. „Vrtule pro pohyb ponorky a její ovládání vypadají primitivně, ale fungují. Není to nějak komplikované, jsou tam dvě skupiny vrtulí pro pohyb – horizontální a vertikální,“ řekl Newman.
ČTĚTE TAKÉ: Už třetí žralok ve Španělsku za poslední týden. Predátor překvapil rybáře kousek od pobřeží
Komunikace s lodí, která ponorku vypouští, podle něj probíhá bez problému. „Plavidlo se prostřednictvím textových zpráv každých 15 minut spojuje s lodí, která je nad ním. Pomocí toho kontroluje bezpečnost a navigaci,“ popsal.
Jiný pohled na věc má Van Gurley. „Vše, nač jsme zvyklí, GPS, WIFI, rádio, nic z toho nefunguje. Dále je tam obrovský tlak. Společnost OceanGate tvrdí, že trub ponorky Titan z uhlíkových vláken tomuto tlaku opakovaně odolal. Monitorovací systém je nastaven, aby varoval kapitána před jakýmikoliv problémy, i kdyby vše selhalo, plavidlo by mělo být schopno odhodit veškeré závaží a samo vyplout,“ vysvětlil.
Fakt, že se ponorka nevynořila z hlubin, je podle Van Gurleyho velmi znepokojující zprávou. „Je navržena tak, aby ponorka vyplula. Zdá se, že neexistuje žádná informace o tom, kde se Titan nachází a pro ty, kteří oceán znají, je to znepokojující. To, že se plavidlo nedostalo na hladinu, nevěstí nic dobrého. Buď se ponorka někde zachytila, nebo došlo k řadě poruch, kvůli kterým zůstala uvíznutá na dně,“ uzavřel.