Japonská společnost Nintendo po více než osmi letech ve čtvrtek uvedla na trh novou herní konzoli Switch 2. Všeobecně se očekává, že poptávka po výkonnějším herním zařízení nové generace bude vysoká a že nové zařízení podpoří hospodářské výsledky firmy, uvedla agentura Kjódó.
Původní konzole Switch byla uvedena na trh v roce 2017 a navázala na Wii U. Nová Switch 2 je v řadě věcí podobná svému předchůdci, má ale větší obrazovku a vylepšenou grafiku. Nově obsahuje funkce jako sdílení obrazovky a hlasový chat prostřednictvím vestavěného mikrofonu. Verze určená pro Japonsko se prodává za 49 980 jenů (7600 korun), vícejazyčná verze je k dispozici za 69 980 jenů (10 600 korun). Spolu s konzolí firma vydala i novou hru Mario Kart World.
Nintendo očekává, že v tomto finančním roce, který začal v dubnu, prodá celosvětově patnáct milionů konzolí Switch 2. Zájem o konzoli v Japonský byl tak vysoký, že firma uspořádala loterii pro ty, kteří mají šanci koupit si Switch 2 hned při uvedení na trh. Přihlásilo se do ní 2,2 milionu lidí.
V tokijské čtvrti Ikebukuro hned ráno před otevřením obchodu firmy čekaly desítky těchto šťastlivců, přišli ale i ti, kteří nebyli úspěšní, ale chtějí si dlouho očekávanou konzoli prohlédnout a vyzkoušet.
Switch je jednou z nejúspěšnějších konzolí firmy Nintendo. Prodalo se jí více než 150 milionů kusů. V posledních letech však její prodej klesá, jak stárne hardware. Nejvíce prodala firma těchto konzolí ve finančním roce 2020, a to 28,8 milionu.
V květnu firma uvedla, že díky solidnímu zájmu o Switch 2 očekává, že v aktuálním finančním roce zvýší tržby meziročně o 63 procent na 1,9 bilionu jenů. V reakci na silnou poptávku se firma rozhodla zvýšit výrobu nového zařízení.
Také očekávání investorů jsou vysoká – akcie společnosti si od začátku roku připsaly téměř třicet procent a obchodují se blízko svých maxim. Společnost Ampere předpovídá, že prodej konzolí Switch 2 v roce 2030 přesáhne sto milionů kusů.
The post Nintendo spustilo prodej konzole Switch 2. Firma sází na návrat k rekordním prodejům appeared first on Forbes.