Čtvrtek 01. květnaSvátek má Venku je 18 °C, Skoro Jasno

Ostrá slova expertů ke kampani Spolu: Vybydlený cholerový barák, lidé připomínají figurky

CNN Prima News Před 1 měsícem

Oba experti zhodnotili kampaň jako nevydařenou. „Kdyby se mě někdo zeptal na ulici, co si o ní myslím, řeknu: ‚Nic‘,“ uvedl Klempíř. Zřejmě nejvíce pozornosti vzbudila neobvyklá kombinace barev. Vládní koalice se rozhodla vystupovat se zářivě zelenou či oranžovou, což nejsou typické barvy ani pro jednu ze stran.

ČTĚTE TAKÉ: Zelená koalice Spolu? Velmi odvážné, míní Horák. Nové pojetí Petra Fialy, dodal Kubáček

Podle Klempíře současná situace uvnitř uskupení připomíná „vybydlený cholerový barák“. „S tímto barevným spektrem ten ‚cholerový barák‘ říká: ‚Hele, s námi je ohromná zábava.‘ Ale ve skutečnosti je to v nesouladu s ODS, s konzervativní hodnotou, jejich dlouhodobým vizuálem i s tím, jak vypadají,“ řekl.

Zkritizoval také, jak politici na předvolebních plakátech působí. „Vypadají totiž jako objekty, ale když jsou na vizuálech lidé, měli by vypadat jako subjekty. Měli by být lidští, ale oni jsou tak vyretušovaní nebo nabotoxovaní, že vlastně přestávají mít lidský rozměr,“ míní marketér.

S tím souhlasil také Valeš. „Přesně, jak řekl Ota – vypadali jako figurky na orloji a jenom pohybovali ústy, ale co říkali, nebylo věrohodné,“ řekl. Podle něj se marketéři koalice Spolu mohli inspirovat u kampaně úspěšného jihomoravského hejtmana Jiřího Grolicha, který v krajských volbách uspěl s podobně zeleným vizuálem.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Nejsme supermani, připustil Fiala chyby své vlády. Spolu podepsalo novou koaliční smlouvu

Pokračovat na celý článek