Trička od STAN, otvíráky na pivo od SPD nebo držáky na SPZ od Motoristů – politický merch už dávno není jen o plackách. Některé strany se snaží být praktické, jiné zábavné. A v kampani se čím dál víc bojuje o to, co si voliči z meetingu odnesou v ruce nebo na sobě.
ČTĚTE TAKÉ: Nervozita ve Spolu, v ODS se bojí, že je lidovci překroužkují. Ať jsou jako my, vzkazuje Výborný
„Je tam nápis ‚Je to dobrák od kosti? Ne, od Starostů.‘ Je to založeno na tom, že děláme dobrou kampaň a ne vyhrocenou nebo agresivní,“ popsala pro CNN Prima NEWS zmíněná trička poslankyně STAN Pavla Pivoňka Vaňková.
Starostové a nezávislí zapojují své podporovatele i do kampaně, hrají s nimi karty, na kterých jsou vyobrazeni lídři z krajů. „K táboráku patří karty, takže si i společně zahrajeme,“ dodala.
SPD na to jde od podlahy. Rozdává odznaky, tužky i vlastní noviny. Ale v kampani se drží toho, co Čechům zkrátka chutná – pivo. „Na vyvrcholení kampaně plánujeme pivo – Honzu Espédu. Bude to originální pivo SPD, na vyvrcholení kampaně. V minulosti jsme ho vydávali na krajských volbách,“ popsala pro CNN Prima NEWS mluvčí strany Lenka Čejková.
Podobně jako ANO Andreje Babiše i SPD spouští e-shop, v němž nabídnou oblečení s českým lvem. „V nejbližší době si lidé budou moci trička a větrovky pořídit,“ řekla Čejková.
Motoristé vsadili na auta
Motoristé sobě vsadili v kampani na auta – a netýká se to jen vůní. „Máme držáky na SPZ s nápisem ‚Jedu s motoristy‘. Když potkáme auto, které má náš podznačník, je to pro nás nejzajímavější,“ uvedl předseda strany Petr Macinka.
A po rychlé jízdě Filipa Turka se drží jednoho pravidla. „Je to taková naše sebeobrana – když jedeme v potištěném autě Motoristů, raději dodržujeme rychlost,“ dodal Macinka. Politický merch se tak stává běžnou součástí volební kampaně, která naplno odstartuje už začátkem září.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Citové vydírání, řekl o kampani Spolu Schmarcz. Nevidí snahu získat zpět ztracené voliče