Česká pošta vyhlásila koncem února soutěž na „měření zákaznické zkušenosti u vybraných produktů, a to po dobu čtyř let“. Nabídky sice mohou zájemci podávat do 17. dubna, přesto je podle pověřeného ředitele Miroslava Štěpána možné, že se tendr nakonec kvůli aktuální situaci zruší, jak informují Hospodářské noviny.
ČTĚTE TAKÉ: Vedení České pošty bylo trestuhodné. Musí se zavřít dalších tisíc poboček, varuje ekonom
Pošta nabídku vypsala ještě za bývalého generálního ředitele Romana Knapa, který koncem února společnost opustil. Přesto státní podnik tendr hájí. „Ten by měl přinést jednak zpětnou vazbu od zákazníků, ale také přivést nové,“ sdělil mluvčí České pošty Matyáš Vitík pro HN.
Proti záměru protestují zástupci zaměstnanců. „Je otázka, nakolik Česká pošta v existenčních potížích potřebuje znát kvalitu svých služeb, když ta se bude nyní zhoršovat,“ řekla předsedkyně poštovních odborů Jindřiška Budweiserová pro HN.
Pošta v problémech
Česká pošta kvůli snížení počtu poboček o 300 zruší k polovině roku 950 pracovních míst. Dalších 500 pozic škrtne v logistické síti. Proti ohlášenému rušení poboček se staví i komunální politici. Svaz měst a obcí v pondělí uvedl, že po velikonočních svátcích bude s vedením státního podniku o plánované transformaci jednat, aby síť pošty zůstala nadále funkční. Po vládě svaz chce, aby plán rušení poboček neschvalovala před projednáním s obcemi.
Uzavřením části poboček chce pošta ušetřit zhruba 700 milionů korun ročně. Letos by jí tento krok měl pomoci vyhnout se pádu do insolvence. Podle Štěpána by snížení minimálního počtu provozoven z 3 200 na 2 900 mělo být poslední do konce příštího roku. Rozsah poskytovaných služeb státní podnik měnit nehodlá.