Středa 30. červenceSvátek má Venku je 20 °C, Skoro Zataženo

Praha 7 přišla s odvážným plánem. Chce zdražit parkování, peníze pak rozdělit mezi neřidiče

CNN Prima News Před 1 rokem

Pokud mají obyvatelé Prahy 7 automobil a chtějí s ním parkovat, budou muset zaplatit o několik tisíc korun víc než dosud. Tak zní jeden z návrhů radních městské části hlavního města. Peníze parkujících, které by se vybraly navíc, by se daly těm neparkujícím.

ČTĚTE TAKÉ: Prahu plní nepojízdná auta, úklid brzdí zákon. V Řeporyjích povolali na pomoc mimozemšťany

Roční parkovné by se zvedlo na sedm až devět tisíc. Místní bez parkovací karty by za to dostali 1500 až dva tisíce korun. Jestli o takovou změnu lidé stojí, si mají odhlasovat v anketě v rámci eurovoleb.

„Voliči si mohou zvolit, že budou řidiči platit málo, ale bude to systém, kdo dřív přijede, ten parkuje. Alternativou je, že budou řidiči platit trochu víc a budou motivovat sousedy, aby si nekoupili auto a počet aut bude stálý, ale dražší,“ řekl starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha sobě).

„Návrh zapadá do celoevropského boje proti automobilům, ale je to asi první nápad, že by radnice přerozdělila peníze, které vybrala, a to lidem, kteří nemají automobil, a ti by si za to mohli nastřádat na auto,“ řekl tiskový mluvčí Ústředního automotoklubu ČR Igor Sirota.

Parkovací revoluce vzbudila vlnu zájmu i mezi diskutujícími na internetu. „Já nekouřím, tak chci taky zpět část zdravotního pojištění placeného kuřáky... stejná kravina, že?“ napsal jeden z uživatelů sociální sítě. Další upravili cimrmanovskou hlášku na „Postavili si město, ale jezdili jim tam lidi.“

Bohatým řidičům brát a chudým bez auta dávat. Tak podle některých starostů ostatních částí Prahy vyzní celý plán. „Myslím, že podobných plánů je plná historie a každý ať posoudí sám, na kolik se vyplatily,“ řekl starosta Prahy 9 Tomáš Portlík (ODS). Šéf městské části Praha-Řeporyje Pavel Novotný (ODS) plán označil za komunismus.

Celkově je v Praze aktuálně 164 tisíc placených parkovacích míst. Registrovaných vozidel je v hlavním městě víc než sedmkrát tolik.

„Problém pražské dopravy není v tom, že Pražané jezdí po městě autem. Spočívá v tom, že do Prahy přijíždí každý den 300 až 500 tisíc aut lidí z okolí metropole,“ dodal Portlík. Po svém na to šli v Paříži. Lidem, kteří bydlí mimo hlavní město, zvedli parkovné podle toho, jak velké mají auto.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Tvrdá slova zastupitelů o pražské dopravě: Vydírání lidí i „všechno špatně“ s mostem v Libni

Pokračovat na celý článek