22. červnaSvátek má Venku je 26 °C, Polojasno

Praha chystá obří projekt za 185 miliard. Vlaky sjedou do podzemí, vznikne několik stanic

CNN Prima News Před 4 měsíci

Tunely vítězné varianty budou podle Kupky dlouhé 10,6 kilometru, protnou se ve dvou úrovních v centrální stanici pod hlavním nádražím (Praha hlavní nádraží). „Jeden povede pod stávajícími podchody na nástupiště, druhý pak bude ještě o úroveň níže. Obě části stanice propojí tunel s eskalátory, vestibuly se budou nacházet na náměstí Winstona Churchilla a v nové odbavovací hale hlavního nádraží,“ řekl Kupka. S výstavbou se počítá v letech 2035 až 2047.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Vyhozených 10 miliard? Peníze od státu a EU na stavbu chodníků se daly využít lépe, tvrdí NKÚ

Nová podzemní železnice má vyřešit problém přeplněných příměstských vlaků. Kromě zvýšení traťové kapacity má podle náměstka pražského primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) uvolnit také nejvíce přetížené úseky městské hromadné dopravy v centru města. „Posílená železnice zároveň odvede část dopravy ze silnic,“ řekl Hřib. Kapacita každého ze dvou tunelů bude podle ředitele odboru přípravy staveb Správy železnic Pavla Paidara až 16 vlaků za hodinu v obou směrech.

O potřebě podzemní železnice se podle Kupky hovoří už od 60. let minulého století. Na aktuální studii proveditelnosti se podle něj začalo pracovat před čtyřmi lety. Studie se zabývala třemi variantami. Jedna z nich zahrnovala dvě podzemní stanice pod hlavním nádražím a pod Václavským náměstím spojené čtyřkolejnou tratí. Druhá počítala s jednou centrální stanicí pojmenovanou Opera. Původní verze vybrané varianty měla zajistit rychlejší dopravní obsluhu díky menšímu množství zastávek.

Schválený záměr Správa železnic ve spolupráci se státem, krajem a hlavním městem zanese do strategických dopravních plánů. Úprava čeká také zásady územního rozvoje a územní plány.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Ukáznění řidiči dělají starosti píseckým úřadům. Nový úsek D4 bude bez pokut ztrátový

Pokračovat na celý článek