Americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble plánuje v příštích dvou letech zrušit sedm tisíc pracovních míst, což představuje zhruba šest procent jeho celkové pracovní síly. Firma to ve čtvrtek uvedla v tiskové zprávě. Opustí také některé kategorie, značky a formy výrobků na jednotlivých trzích. O plánech firmy ve čtvrtek na konferenci Deutsche Bank v Paříži mluvili manažeři podniku.
Firma se potýká s nerovnoměrnou poptávkou kvůli nejistotě související se zaváděním cel. Rušení pracovních míst se má dotknout převážně nevýrobní sféry. Počet zrušených míst odpovídá zhruba patnácti procentům pracovních pozic v nevýrobní sféře a je podle společnosti součástí reorganizace, jejímž cílem je vytvořit lepší pracovní strukturu s širšími úlohami a menšími týmy.
Podnik zatím neupřesnil, kterých výrobků se do budoucna plánuje zbavit. V dubnu firma oznámila čtvrtletní pokles tržeb a snížila celoroční prognózu vývoje tržeb. Zdůvodnila to nejistotou u spotřebitelů a nestabilním geopolitickým prostředím.
Oznámila také, že kvůli zmírnění dopadu cel zváží snížení nákladů, změnu složení výrobků a zvýšení cen některých položek. Firma také čelí silné konkurenci v boji o podíl na trhu, protože zákazníci omezují výdaje.
Finanční ředitel Andre Schulten a provozní ředitel Shaïlesh Jejurikar ve čtvrtek uvedli, že geopolitické prostředí je nepředvídatelné a že spotřebitelé čelí větší nejistotě. Dodali, že chystané změny nejsou novou strategií, ale urychlením stávajícího přístupu, jehož cílem je rozšířit náskok podniku v kvalitě a výkonnosti. Firma chce využít vyšší produktivitu, aby obstála v čím dál tvrdší konkurenci.
Procter & Gamble je významným hráčem v oblasti spotřebního zboží a už v minulém desetiletí snížil počet kategorií výrobků, které nabízí. Soustředí se teď na své největší produkty denní spotřeby.
Loni například firma prodala značku vlasové kosmetiky Vidal Sassoon v Číně a v posledních letech prodala i menší značky v Evropě a Latinské Americe. Mezi značky firmy patří Always, Ambi Pur, Ariel, Crest, Gillette, Head & Shoulders, Lenor, Oral-B, Pampers, Pantene či Tide.
V České republice Procter & Gamble vlastní továrnu v Rakovníku. Vyrábí tam například prostředek na mytí nádobí Jar, aviváže Lenor nebo prací prášky Ariel.
The post Procter & Gamble plánuje velké škrty. V příštích dvou letech zruší sedm tisíc pracovních míst appeared first on Forbes.