Úterý 06. květnaSvátek má Radoslav Venku je 6 °C, Zataženo

Prodej hybridních aut v Česku vzrostl o 45 procent. Nejkupovanějším je Toyota

Forbes Před 1 rokem

Prodej nových aut s hybridním pohonem za deset měsíců vzrostl o pětačtyřicet procent na 33 536 vozů. Z toho 4 744 aut tvořily plug-in hybridy, což je meziroční nárůst o jednasedmdesát procent.

Prodej elektromobilů se zvýšil o sedmdesát procent na 5 363 vozů. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější hybridní značkou je i nadále Toyota s 8 229 prodanými vozy, druhé je BMW s 3 552 vozidly a třetí Ford, který prodal něco málo přes tři tisíce aut. Dohání jej však Škoda s odbytem hybridních superbů a octavií jen o sedm vozů nižším.

„Prodeje aut s hybridním pohonem letos rostou téměř třikrát rychleji než celkový trh. Do konce roku by se měl jejich podíl na celkovém odbytu přiblížit dvaceti procentům,“ uvedl generální ředitel Toyoty Martin Peleška.

Na trhu elektromobilů se o prvenství přetahuje Škoda s americkou Teslou, která ji podle SDA dohání díky agresivní cenové politice. Zatímco Škoda za deset měsíců prodala 1 242 elektromobilů, Tesla jen o dva méně. Třetí je Volkswagen s pět set prodaných vozů ID.

Prodej všech nových osobních aut za letošních deset měsíců vzrostl podle Svazu dovozců automobilů meziročně o 16,7 procenta na 186.886 vozů. V samotném říjnu odbyt stoupl o 18,7 procenta. Hybridy tak tvořily 17,9 procenta trhu a elektromobily 2,9 procenta.

Pokračovat na celý článek