Více než třetina všech prodejů přitom patří tuzemské automobilce Škoda, jež si oproti loňsku polepšila o více než dvě procenta a stále se pevně drží prvního místa v žebříčku nejúspěšnějších značek na našem trhu. Změna se neodehrála ani na stříbrné příčce, kde se čtyři roky po sobě umisťuje korejský Hyundai, přestože si letos pohoršil v prodejích o pět procent.
K TÉMATU: Jedno z posledních lidových aut nadchne cenou i prostorem. Češi ho stále milují
Naopak bronz si po třech letech bere zpět Volkswagen. Vděčí za to nejen zvýšení zájmu o rovných 15 procent, ale i faktu, že sesazená Toyota meziročně ztratila v prodejích přibližně 22 procent a odnáší si tak čtvrté místo. Od v pořadí páté značky Kia má sice nadále bezpečný odstup, nicméně poloviční než v minulém roce, kdy je dělilo přes dva tisíce prodaných aut.
Svou pozici obhájila i rumunská Dacia, která zaznamenala nárůst přes deset procent a momentálně jí patří v celkovém žebříčku šestá příčka. Silně na ní ovšem doráží Ford, jenž si polepšil o tři místa a připisuje si zvýšení prodejů o 72 procent, což je z tradičních značek vůbec nejvíce. Odsunul tak německého výrobce prémiových vozů Mercedes-Benz, přestože i jemu se letos poměrně daří. Ve srovnání s minulým rokem je v plusu o téměř čtvrtinu.
Návrat mezi nejlepší
Do desítky nejprodávanějších automobilek se na deváté místo vrací francouzský Renault. Zájem o jeho vozy se meziročně zvýšil o 35 procent na celkových 1 531 kusů. A žebříček uzavírá německá značka BMW, která si pohoršila o dvě příčky, nicméně se ztrátou pouhého jednoho a půl procenta.
Mezi deset nejlepších se ale už nevešel Peugeot. Pokles prodejů o sedm procent pro něj znamenal propad z devátého až na dvanácté místo za čínskou automobilku MG. Ta si naopak připisuje o polovinu větší počet prodaných vozů než vloni a pomalu se tak blíží ke svému stanovenému cíli dostat se do první desítky.
Přestože většina zavedených značek se udržela v plusových číslech, najdou se i takové, co ztratily několik desítek procent. Mezi nimi je i SEAT, jenž se nadále potýká s rapidním poklesem zájmu a za poslední tři měsíce na českém trhu prodal 231 vozů, což je o zhruba sedmdesát procent méně než loni. A to i přesto, že se ostatním členům německého koncernu Volkswagen značně dařilo, nejvíce pak Audi se zvýšením prodejů o 46 procent.
Škodovky posílily
Přehled deseti nejprodávanějších automobilů na českém trhu nijak zásadně nepřekvapil. Většinu si drží značka Škoda, a to hned prvních šest míst. Zlatá medaile patří Octavii, stříbro si odnáší Kamiq místo Fabie, která se propadla až na pátou příčku, a na bronzovém stupínku stojí další SUV Karoq. Ten si vyměnil pozici se Scalou, jež se nyní nachází na šestém místě.
Škoda Kodiaq si polepšila o tři příčky až na čtvrtou, nicméně mírné překvapení představuje odsun korejského kompaktního vozu Hyundai i30. Ten se po prvním čtvrtletí propadl na sedmé místo, kvůli poklesu prodejů o necelých dvacet procent. Za ním se drží jeho krajan Hyundai Tucson, jenž dokázal obhájit svou pozici. Stejně na tom je i devátá Škoda Superb.
Do první desítky se opět vrací další Korejec, tentokrát ale Kia se svým modelem Ceed, čímž z žebříčku zároveň vyšachovala Toyotu Corolla. Ta se vlivem poklesu prodejů umístila až na čtrnáctém místě. Celý přehled si prohlédněte v přiložené tabulce.
Škoda Octavia | 1. | 1. | -22,91 % |
Škoda Kamiq | 2. | 4. | +9,98 % |
Škoda Karoq | 3. | 6. | +26,11 % |
Škoda Kodiaq | 4. | 7. | +27,73 % |
Škoda Fabia | 5. | 2. | -3,91 % |
Škoda Scala | 6. | 3. | -16,29 % |
Hyundai i30 | 7. | 5. | -18,84 % |
Hyundai Tucson | 8. | 8. | +0,83 % |
Škoda Superb | 9. | 9. | +7,20 % |
Kia Ceed | 10. | 12. | +55,98 % |