Nelze si ale nevšimnout významného posunu ve stylu. A6 je teď mnohem sportovnější, což se zdá být pragmatickým rozhodnutím, když už si ekologie žádá konec chromů. Chrom zmizel nejen z karoserie, ale i z interiéru, kde jej převážně nahradily pěkně zpracované plasty. Pokud se to celé zabalí do sportovního kabátu, pak lze dokonce mluvit o přirozené evoluci. Vždyť kdo by potřeboval házet odlesky do okolí, když je k dispozici temně výhružný black paket s černými elementy.
Sportovnost jde ovšem také ruku v ruce s lepší aerodynamikou. Naměřené Cx = 0,25 je nejnižší, jaké kdy Audi se spalovacím motorem dosáhlo, což ovšem významně pomáhá i spotřebě.
Když se nový styl Audi snaží nějak popsat, pak zpravidla mluví o "redukovaném designu". Člověk se musí ptát, v čem bylo pět předchozích generací A6 designově neredukovaných - z jejich přímočarých, jednoduchých linií si může konkurence brát příklad, jak postavit auto, které stárne pomalu a nenápadně.
Dokazatelným faktem ale je, že novinka je o šest centimetrů delší, zatímco rozvor náprav zůstal stejný. Centimetry navíc se rozpustily na obou koncích karoserie, opticky krátký převis zůstal vpředu, delší pak vzadu.
V zadní části karoserie zaujmou baculaté blatníky, které připomínají sportovní verzi RS s rozšířeným rozchodem. Vpředu zase překvapí docela velké světlomety, které na rozdíl od úzkých "čárek" elektrické A6 e-tron dodávají autu docela jiný výraz. Zvláštností je, že reflektory jsou opticky zasazeny nad úroveň čelní masky. Té Audi stále říká Singleframe, i když na rozdíl od minulosti jde o tvarově komplikovanější entitu, která, zejména v tmavých tónech karoserie, nemá na první pohled jasně patrné ohraničení.
Sportovní vzhled novinky se podle automobilky negativně neprojevil na vnitřním prostoru pro posádku, zůstal víceméně stejný. Neplatí to ovšem o místu pro zavazadla, ten se mezigeneračně zmenšil. Podle zvolené verze má nyní v rozmezí od 404 do 503 litrů, zhruba o 60 litrů méně než dříve.
Na českou premiéru dorazilo A6 s karoserií kombi, sedan by se k ním však měl přidat už na konci července. Motory jsou do začátku dva, dvoulitrový čtyřválcový diesel s výkonem 150 kW (204 k) a také třílitrový benzinový šestiválec s výkonem 270 kW (370 k). Obě verze mají ve výbavě sedmistupňovou automatickou převodovku S-tronic, standardem pro český trh je i pohon všech kol quattro. Samozřejmostí je v obou případech také 48voltový mildhybridní systém, který z energie našetřené z brzdění vykrývá případné prodlevy výkonu spalovacího motoru při rozjezdu nebo řazení. A zjevně ušetří i nemálo paliva.
Třeba právě benzinový třílitr si na seznamovací trase v okolí středočeského Benešova vystačil v průměru s osmi litry paliva na sto kilometrů, což je při vzpomínce na koncernové zážehové šestiválce z minulých dekád fantastické číslo. I když v Česku nejoblíbenější třílitrový šestiválcový diesel přijde až koncem roku, jeho benzinový protějšek by neměl zůstat bez povšimnutí.
Nabídku pohonných jednotek záhy doplní i plug-in hybridní verze kombinující dvoulitrový zážehový čtyřválec s elektromotorem, přičemž čistě na elektřinu by měl hybrid do zásuvky zvládnout 100 kilometrů.
Na přání může auto dostat vzduchový podvozek nastavitelný v rozmezí 30 milimetrů, OLED světla s proměnnou grafikou nebo natáčecí zadní nápravu.
Ceny v současnosti dostupných verzí A6 Avant začínají na 1 716 000 Kč (150kW nafta), plug-in hybrid vyjde nejméně na 1 774 900 Kč, benzinový šestiválec 3.0 TFSI je k mání od 1 945 900 korun.