Středa 30. dubnaSvátek má Venku je 20 °C, Oblačno

Reklama s návratností. Digitální outdoor je viditelný a výkonný, říká šéf Lurity

Forbes Před 1 měsícem

„Digitální outdoor je stále podceňovaným médiem, přitom je jedním z nejúčinnějších,“ říká Tomáš Tiefenbach, generální ředitel společností Lurity a Simplaq, dvou mezinárodně působících značek.

Společnost Lurity založil v roce 2017 a dnes provozuje síť 600 digitálních obrazovek na strategických místech ve třech zemích, které měsíčně osloví až 15 milionů zákazníků. Proč tak silně věří v DOOH (digital out of home) a proč je přesvědčen, že budoucnost reklamy patří tomuto formátu?

Segment venkovní digitální reklamy zaznamenal v posledních letech celosvětově extrémní růst. Jeho atraktivita spočívá v kombinaci vysoké viditelnosti a kreativní flexibility – od interaktivních řešení až po dynamický obsah.

Efektivitu tohoto formátu potvrzují čísla: každý investovaný dolar přináší až 6dolarovou návratnost. Na vyspělých trzích, jako jsou USA a západní Evropa, již digitální reklama tvoří klíčovou součást segmentu OOH a očekává se její další růst.

Od startupu k mezinárodnímu řetězci

Na začátku měla společnost Lurity ambici vytvořit digitální výlohy s umělou inteligencí pro maloobchodní značky. Tento koncept jí vynesl uznání v soutěži ING Awards a zařazení do výběru Forbes 30 pod 30.

Postupem času se její zaměření přesunulo na efektivní oslovování zákazníků v nákupních centrech, což vedlo k transformaci společnosti Lurity na digitální reklamní platformu.

„Marketéři by měli DOOH vnímat jako plnohodnotnou součást mediálních strategií, nikoli jako doplněk. Podle průzkumů (Nielsen AOOO) si reklamy DOOH všimne až 52 procent lidí, 57 procent navštíví stránky a 93 procent na nich nakoupí.

DOOH je navíc jedním z nejméně obtěžujících a nejsympatičtějších reklamních formátů, čímž je ve srovnání s ostatními typy reklamy jedinečný,“ vysvětluje Tiefenbach.

Jak DOOH zapadá do strategie omnichannel?

Digitální obrazovky v nákupních centrech jsou ideálním nástrojem pro podporu cesty zákazníka napříč různými kanály. Nabízejí inovativní řešení, jako jsou slevové kupony přímo z obrazovky, které lze využít v mobilní aplikaci, nebo rozšířená realita pro interaktivní kampaně.

Tento přístup propojuje fyzický prostor s digitálními kanály a zefektivňuje marketingové kampaně. Atraktivní místa nákupních center navíc poskytují přirozený tok zákazníků, které lze zacílit a přivést k dalším interakcím online nebo v místě prodeje.

Digitální inovace pro nákupní centra

Kromě společnosti Lurity spustil Tomáš Tiefenbach také projekt Simplaq, který řeší nedostatky v oblasti správy a komunikace nákupních center. Mnoho obchodních center stále funguje na zastaralých systémech, bez efektivního způsobu interakce s návštěvníky.

„Náš systém řeší tyto problémy tím, že umožňuje nákupním centrům sledovat návštěvnost v reálném čase, zlepšovat zákaznickou zkušenost a spojit všechny komunikační kanály do jednoho přehledného řešení,“ říká šéf společností Lurity a Simplaq.

Simplaq zahrnuje webové platformy, mobilní aplikace, navigaci, ovládání obrazovek a mnoho dalšího. Tento koncept posouvá nákupní centra do digitální éry, což jim umožňuje lépe porozumět návštěvníkům a pružně na ně reagovat v reálném čase.

„Nebojte se experimentovat a inovovat. Svět reklamy se neustále mění a technologie jsou dnes největší konkurenční výhodou. DOOH a digitální řešení, jako jsou ta, která nabízíme, jsou připravena pomoci značkám efektivně růst a oslovit správné zákazníky ve správný čas,“ uzavírá Tiefenbach.

The post Reklama s návratností. Digitální outdoor je viditelný a výkonný, říká šéf Lurity appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek