Středa 17. záříSvátek má Venku je 17 °C, Skoro Zataženo

Renault představuje nové Clio. Designem cílí na mladé, ale potěší i staromilce

CNN Prima News Před 1 dnem

Pro největší francouzskou automobilku je Clio velmi důležité, je to totiž nejprodávanější vůz s diamantem ve znaku. A to nejen v rámci své 35leté historie, během které si našlo cestu k zákazníkům přes 17 milionů aut, ale i v současnosti. Clio se během první poloviny letošního roku totiž stalo nejprodávanějším vozem na evropském trhu. V rámci Česka se o první příčku pere se svým sourozencem, crossoverem Captur, který v minulém roce prošel modernizací.

Revoluční design si s jiným vozem nespletete

Zatímco Clio sázelo během posledních několika generací spíše na pozvolné změny, šestá generace jde odvážnější cestou. Designéři Cliu nadělili výrazně ostřejší a sebevědomější tvary, místy připomínající koncept Embleme. Přídi vozu zcela dominuje nová maska chladiče s diamantovým vzorem, kterou doplňují pronikavá světla denního svícení ve tvaru písmene C.

K TÉMATU: Škoda se chystá na odhalení nového konceptu. Co dalšího přinese mnichovský autosalon?

Usedlejší tvary Clio vyměňuje za odvážnější. Nejvíce to vystihují vystouplá zadní světla, která mají evokovat supersporty. Některé typické prvky však zůstávají, třeba skryté kliky zadních dveří, ale díky čistším liniím a zapuštěnému těsnění oken působí novinka prémiověji než kdy dříve. Tiskové fotografie jsou však jedna věc, reálný pocit z nového Clia je z mého pohledu mnohem lepší. Jako celek totiž nový, sportovněji laděný design funguje na jedničku a osobně se mi novinka opravdu líbí, nejvíce však oceňuji právě zadní světla vystupující ze zádě vozu.


Uvnitř je středobodem řidič, trpět nebudou ani cestující vzadu

Velký posun nastal i uvnitř. Palubní deska je nyní čalouněná vkusnou textilií, kterou může zvýrazňovat i skryté ambientní osvětlení disponující paletou 48 barev. Ve vrcholné výbavě Esprit Alpine je nahrazena Alcantarou, jež doplňuje i speciální dekor s přechodovým lakem. Nový volant pochází z větších modelů Renaultu a spolu s kratším převodem řízení (2,6 otáčky mezi dorazy) zlepšuje pocit z jízdy. Prostornost je u kompaktního Clia až překvapivá. Na předních sedadlech s příjemnými materiály jsem nijak nestrádal a když jsem si sedl dozadu, o pohodlí jsem také nouzi neměl, byť na kolena příliš prostoru nezbývalo. Potěší i slušný zavazadelník, který v závislosti na motorizaci nabídne až 391 litrů.

Infotainment získává nejnovější verzi systému OpenR-Link s integrovanými službami Google. Řidič tak nepotřebuje zrcadlit telefon pro navigaci pomocí Google Maps nebo Waze, stačí se přihlásit svým účtem Google a auto si pamatuje vaše oblíbená místa. Dvě desetipalcové obrazovky s kvalitním rozlišením působí rychle a displej infotainmentu je nakloněný směrem k řidiči. Samozřejmostí je i široká nabídka bezpečnostních prvků. Nové Clio může mít až 29 asistenčních systémů, včetně inteligentního tempomatu Active Driver Assist, nouzového brzdění i při couvání nebo systému, jenž v případě nehybnosti řidiče automaticky zastaví vůz. Potěší i tlačítko pro jejich jednoduché vypnutí, které je pro Renault už typické a v dnešní době velmi důležité z hlediska uživatelské přívětivosti.

Spalovací motory se neloučí. Pod kapotou najdeme hybrid i klasiku

Renault dobře ví, že zákazníci segmentu B očekávají nejen dostupnost a tradici, ale i rozmanitost. Proto nechybí ani klasické spalovací jednotky bez elektrifikace. Základem nabídky je tříválec 1.2 TCe s výkonem 115 koní, kombinovaný s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou EDC. Později se v nabídce objeví i varianta Eco-G na LPG s výkonem 120 koní a delším dojezdem.

Vrchol představuje hybridní pohon E-Tech o výkonu 160 koní, vyvinutý ve spolupráci se společností Horse Powertrain. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 8,3 sekundy, ale jeho hlavní předností je efektivita – kombinovaná spotřeba podle WLTP činí 3,9 l/100 km. Renault slibuje, že ve městě umí jezdit až 80 procent času na elektřinu a nabídne dojezd přes tisíc kilometrů. Technickou zajímavostí je multimodální převodovka, která kombinuje dva převody pro elektromotor a čtyři pro spalovací motor, což umožňuje až 15 různých kombinací.

Dobře vybavený základ za zatím neznámou cenu

Novinka dorazí na evropské trhy už na podzim a bude k dispozici ve třech výbavových stupních. Základní Evolution nabídne například adaptivní tempomat, 10palcový dotykový displej a parkovací senzory. Střední stupeň Techno přidává OpenR-Link se službami Google, parkovací kameru a ambientní osvětlení. Vrcholná verze Esprit Alpine pak sází na sportovní vzhled, Alcantaru v interiéru, hliníkové pedály a pokročilé asistenty.

Clio tak doplní současnou nabídku značky v segmentu B – elektrické modely Renault 4 a 5 a crossover Captur, představený v minulém roce. Výroba poběží v Turecku, ceny zatím neznáme. Nová generace Clia ukazuje, že i klasický hatchback může být v době elektrifikace atraktivní volbou. Přináší revoluční design, kvalitní a moderní interiér, špičkovou techniku i širokou nabídku motorizací.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Riskantní manévry na Moravě: Policisté prudce brzdili, řidička zabránila nehodě, ukazují záběry


Pokračovat na celý článek