Proti plošnému snížení rychlosti je také Ondřej Prokop (ANO). Naopak Anna Šabatová protesty hájila a podle ní je nižší rychlost v zájmu bezpečnosti.
„Aut máme v Praze příliš mnoho. Kvůli tomu jsou zácpy, i když tady nemašírujou žádné skupiny po magistrále. Je to objektivní fakt a budeme muset přijmout nějaké řešení,“ uvedl v pořadu 360° Hřib. Bývalý primátor nicméně nesouhlasí s plošným omezením rychlosti v centru metropole, ale uvítal by snížení v obytných zónách. Na hlavních tazích by ponechal vyšší povolenou rychlost.
S Hřibem v tomto ohledu souhlasil zastupitel za hnutí ANO Ondřej Prokop. „Nátlaková skupina Poslední generace chce, aby třicítka byla po celé Praze jako jednotný standard, ze kterého by se dělaly výjimky o povolení vyšší rychlosti. To my absolutně odmítáme,“ uvedl Prokop.
ČTĚTE TAKÉ: Pivo je drahé už teď, zlobí se lidé kvůli růstu DPH. Pít by ho ani po zdražení nepřestali
Lídryně koalice Solidarita v loňských komunálních volbách Anna Šabatová aktivisty obhajovala. Podle ní je snížení nejvyšší povolené rychlosti v zájmu bezpečí občanů i ochrany klimatu.
„Je to především otázka bezpečnosti a lidských životů, ale také veřejného prostoru, ze kterého jsou vytlačování ti nejslabší. Je to otázka ovzduší. A v neposlední řadě je to otázka klimatu,“ vyjmenovala bývalá ombudsmanka.
Macinka z Motoristů sobě pak Šabatové připomněl, že by měla respektovat výsledek voleb, neboť jí vedená koalice se do zastupitelstva nedostala. „Respekt neznamená, že si vezmete jako rukojmí tisíce Pražanů a budete opakovaně šikanovat a páchat škody na ulicích. To není žádné právo, to není žádný protest. To je páchání škod,“ uvedl Macinka, jehož strana se taktéž do zastupitelstva neprobojovala.