Čas jsou peníze a na tom, jak dlouho potrvá, než se firmy dostanou ke svým platbám, záleží. Jestli budou putovat třeba z Česka do Japonska věčnost, nebo to půjde skoro hned, hraje velkou roli. Na konferenci Lepší Česko o tom promluvil šéf společnosti Visa pro Česko, Slovensko a Maďarsko Marcel Gajdoš.
A že je mu rychlost blízká, se ukázalo hned během jeho vystoupení, kdy se diváků ptal v miniprůzkumu, jak by ovlivnilo rozvoj jejich firmy, kdyby všechny příchozí platby dorazily během pár minut namísto dní.
Téměř polovina lidí na to reagovala s odpovědí, že by to výrazně urychlilo jejich investice a růst. Podle další třetiny by to pomohlo alespoň mírně.
„Když se peníze hýbou v reálném čase, mění se všechno. Není to jen rychlejší, ale tvoří to důvěru, sebevědomí a odvahu růst,“ je přesvědčený muž, který v Česku pomohl urychlit rozvoj bezhotovostních a digitálních plateb.
Rychlost pohybu peněz je podle něj zásadní nejen z pohledu firem, ale i zákazníků. „Pokud by tok peněz byl pomalý, tak myslím, že by mnoho lidí ani vůbec nešlo nakupovat do e-shopů, a na druhé straně obchodník by asi nebyl úplně nadšený z toho, že si někdo u něj nakoupí, když musí na peníze čekat,“ popisoval Gajdoš s tím, že právě rychlost cashflow je zásadní nejen pro expanzi, ale i pro rozšiřování nabídky a služeb.
Z pohledu Visy, ve které Gajdoš působí bezmála dvacet let, to je příležitost, jak pomoct rozvoji byznysu třeba v rámci jeho rozšiřování do zahraničí. „Jakmile něco prodám a dostanu peníze hned, můžu je dál použít a točit je,“ prohlásil muž, jenž stál například u zahájení metody Click to Pay nebo užívání biometrických údajů v platebním styku.
Před plným sálem Císařských lázní promluvil také o tom, jak se dá vytvářet sebevědomí i uvnitř tak velké nadnárodní společnosti, jako je Visa. Její kapitalizace se blíží k sedmi stům miliardám dolarů, přitom má ale celosvětově jen 35 tisíc zaměstnanců.
„Čili jsme relativně malá firma, takže sebevědomí u lidí budujeme i tím, že jim necháváme velkou volnost, mají velkou autonomii, a tím pádem se můžou rozvíjet v tom, kde jsou jejich silné stránky. S tím přichází i sebedůvěra, což je podle mě extrémně důležité při rozvoji firmy,“ vysvětloval svůj pohled z Visy Gajdoš.
I díky tomu a celkové dynamice ve společnosti prý nemá problém konkurovat na pracovním trhu startupům, když jde o hledání mladých talentů. Ačkoli historie Visy sahá až do roku 1958, pořád si podle jeho slov drží fintechový a dynamický přístup, kdy nefunguje jen v rámci platebních karet, ale dodává i různá softwarová řešení.
„Určitě jsme v rámci střední a východní Evropy lákadlem i pro mladou generaci. Například v našem pražském týmu je víc než jedna třetina mých kolegů z generace Z, tedy je jim kolem 25 let,“ řekl Marcel Gajdoš, který si vzápětí chválil i zkušenosti s mladými pracovníky.
Ačkoli ve Vise mají zaměstnanci povinnost strávit jenom tři dny v kanceláři, mladí tam jsou podle Gajdoše většinou pět dnů týdně.
„Přinášejí skvělé nápady, chtějí být v kolektivu a učit se věci, kterým nerozumějí,“ popisoval šéf Visy a dodal, že mladí zároveň přinášejí do týmu obohacení, třeba ve znalostech nových technologií včetně umělé inteligence.

The post Rychlost plateb je zásadním motorem byznysu, říká šéf Visy appeared first on Forbes.








