Podle průzkumů se děti informace o sexu nejčastěji dozvídají z internetu a od vrstevníků. Škola je nejméně častý zdroj. Podle Johanny Nejedlové z organizace Konsent by se ale už nejmenší děti ve škole měly o tématu něco dozvídat. "Pokud chceme, aby měly kvalitní informace, měly by se je dozvědět od někoho, kdo jim je předá líp než spolužák, který to ví od staršího bráchy, který to vykoukal z porna," říká Nejedlová.
Konsent vypracoval pro učitele materiály a pořádá pro ně workshopy, jak sexuální výchovu učit. Zájem ze strany učitelů je o to podle Nejedlové velký, přesto realita na většině škol je taková, že se děti dozvídají pouze o ochraně před pohlavními chorobami a nechtěným početím. Organizace Konsent ale doporučuje do výuky zařadit témata jako konsensuální sex, sexuální obtěžování či respektující vztahy.
"Důležité je bavit se i o pornu, protože je hlavním zdrojem informací o sexu. Potřebujeme mladé učit, že porno tady je, ale není to nutně reálný obrázek. Že nemusí dělat vše, co v pornu vidí. Teď to tak často je a vytváří to na mladé tlak," upozorňuje.
Za důležité považuje vyvracet dětem nejrůznější mýty o sexu. Zmínila například mýtus spojený s panenskou blánou, kdy ve společnosti přetrvává představa, že každá žena má pevnou membránu, která se při prvním pohlavním styku bolestivě přeruší. Vědecké studie však dokazují, že to tak u všech žen není.
Výuku doporučuje pojmout formou diskuse, ne jako přednášku. Učitelé by měli do výuky zahrnout i různé aktivity. Jednou z nich může být představit nějaké stereotypní tvrzení typu "všichni kluci chtějí mít sex". Děti se pak postaví na pomyslnou škálu od jedné do desíti, jak moc s ním souhlasí a následně se o tom baví.
Průzkum České středoškolské unie mezi 2271 středoškoláky zjistil, že 80 procent z nich považuje sexuální výchovu za důležitou a přeje si, aby se jí věnovalo více pozornosti. Konsent připravuje materiály pro učitele do výuky pro osmé třídy základních škol až první dva ročníky střední školy. Nejedlová připouští, že je to ale pozdě.