Největší automobilka v Česku Škoda Auto zvýšila za tři čtvrtletí meziročně celosvětový prodej o více jak čtrnáct procent na 765 700 aut. Z toho 616 300 vozů bylo prodáno v Evropě, což řadí značku na třetí místo na trhu.
Celkový odbyt automobilky prodejním společnostem, který zahrnuje i další koncernové značky, které se vyrábí v závodech Škody, vzrostl o 7,5 procenta na 869 700 vozů.
Tržby automobilky se zvýšily o 9,5 procenta na 22,344 miliardy eur, v přepočtu zhruba 544 miliard korun, provozní zisk pak o 5,4 procenta na 1,79 miliardy eur, zhruba 43,6 miliardy korun.
Rentabilita tržeb se pohybovala na osmi procentech proti 8,3 procenta loni. Investice vzrostly o desetinu na 1,3 miliardy eur, což je 31,7 miliardy korun.
„Výborné výsledky značky Škoda po devíti měsících letošního roku dokazují, že naše strategie funguje. Rosteme se ziskem, rychleji elektrifikujeme a expandujeme po celém světě,“ uvedl předseda představenstva Klaus Zellmer.
„Skutečnost, že si pevně držíme pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě a že jsme zároveň zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje sílu našeho týmu a našich partnerů i hlubokou důvěru našich zákazníků,“ dodal.
Strategickým cílem značky je být v Evropě do roku 2030 trvale mezi třemi nejžádanějšími výrobci.
Významný růst pokračoval na největším odbytišti značky v Německu, kde zvýšila prodej o necelých deset procent na 153 800 vozů, na druhém největším trhu v České republice zvýšila odbyt o 9,8 procenta na 67 700 vozů a na třetím odbytišti v pořadí, ve Spojeném království, prodala 66 100 vozů, tedy o 13,4 procenta více.
V Indii, která vedle Evropy tvoří druhý pilíř odbytu, automobilka zvýšila prodej o 106 procent na 49 400 vozů. Zásadní podíl na tomto úspěchu má model Kylaq s 30 100 dodanými vozy.
Celosvětově dodala Škoda Auto za tři čtvrtletí 150 700 elektrifikovaných vozů. Její podíl na prodejích elektromobilů a plug-in hybridů v Evropě dosáhl 24,1 procenta.
Prodej novinky, elektromobilu Elroq, dosáhl 60 400 aut a odbyt modelové řady Enyaq stoupl o patnáct procent na 58 200 vozů.
Nejoblíbenějším vozem značky zůstává Octavia se 142 200 dodávkami zákazníkům, následovaná modely Kodiaq s 96 200 vozy a Kamiq s 95 400. Následují modely Fabia s 90 tisíci vozy a Karoq s 78 tisíci.
V září představila automobilka studii modelu Škoda Epiq, který je reálný předobraz připravovaného plně elektrického městského SUV crossoveru s plánovaným uvedením na trh v roce 2026.
Půjde o vstupní model značky do světa elektromobility s pořizovací cenou, jež bude na mnoha trzích na úrovni modelu Kamiq se spalovacím motorem.
Automobilka rovněž uvede sériovou podobu studie Vision 7S, tedy rodinného SUV s elektrickým pohonem. Pohled ještě dále skýtá nedávno odhalený koncept Vision O, který nabízí konkrétní ukázku elektrické budoucnosti vozů kombi.
The post Škoda je třetí největší značkou v Evropě. Do světa letos poslala přes tři čtvrtě milionu aut appeared first on Forbes.

 
			
								 
			
								 
			
		










