Pátek 04. červenceSvátek má Prokop Venku je 19 °C, Skoro Zataženo

Slovenská cestovka v den krachu prodávala zájezdy. Zničili jste dětem sny, zlobí se lidé

CNN Prima News Před 8 hodinami

HappyTravel.sk působila na slovenském trhu dlouhých 17 let. Po úterním oznámení se její jednatel Roman Berkes zároveň okamžitě vzdal funkce ředitele asociace cestovních agentur (SACKA), píše slovenský web Topky.sk.

ČTĚTE TAKÉ: Drama na moři. Dívka spadla z výletní lodi, otec za ní nebojácně skočil. Záchrana trvala 20 minut

Ještě v den, kdy cestovní kancelář oznámila krach, přitom svým zákazníkům nabízela a prodávala zájezdy. Mnohé zaskočila také skutečnost, že si Berkes již v únoru letošního roku založil nový byznys.

V době úterního oznámení bylo v zahraničí zhruba tisíc jejich klientů. Nacházeli se zejména v Turecku a v Egyptě. Největší problémy však pád společnosti způsobil těm, kteří měli na zaplacenou dovolenou teprve odletět.

Mnoho z nich je zklamaných a svou frustraci dávají jasně najevo na sociálních sítích. Například paní Denisa si zakoupila zájezd v hodnotě čtyř a půl tisíce eur, tedy téměř 111 tisíc korun. Odlet byl plánovaný na 11. července. „Děti pláčou, pan majitel děti nemá? Stovkám z nich zničil prázdniny, dětské sny,“ zuřila.

Další krach cestovky zastihl těsně před odletem. „Měli jsme letět v noci. Sbalení jsme se těšili, ale teď nejedeme nikam,“ svěřila se na sociálních sítích paní Veronika. „Není normální, že někdo pár hodin před oznámením krachu prodává zájezdy. To je vědomý podvod,“ napsal pan Matěj.

Klientům pomůže pojišťovna

„Do dne úpadku, respektive ještě dva dny předtím, jsem nepochyboval o tom, že se podaří dohodnout se s partnery, dostat finanční injekci a celé to udržet. V poslední den jsem do nějaké čtrnácté hodiny jednal a čekal na to rozhodnutí, jestli přijde pomoc. Naneštěstí, to se nestalo. Pak jsem neotálel a vyhlásili jsme krach,“ hájil se Berkes.

Klientům, kteří kvůli situaci neodletí na svůj zakoupený zájezd, nyní pomůže pojišťovna. S tou má cestovka uzavřené pojištění pro případ úpadku, píše web RTVS. „Naší prioritou je poskytnout maximální podporu a pomoc všem klientům cestovní kanceláře, kterých se tato mimořádná situace dotkla,“ stojí ve vyjádření pojišťovny Generali.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Čeští turisté uvázli na letišti na Madeiře. Spali jsme na židlích a nemohli ke kufrům, líčí žena

Pokračovat na celý článek