Po více než čtvrtstoletí existence a roce jednání do festivalu Designblok vstoupil fond Rockaway Capital. Jak je možné skloubit svět umění se světem investic? O tom jsme mluvili s šéfkou festivalu Janou Zielinski a investičním partnerem skupiny Rockaway Janem Jírovcem.
Designblok, druhý nejstarší festival svého druhu na světě, je důkazem, že český design má co nabídnout i v mezinárodním měřítku. „To, co dnes považujeme za starožitnosti, bylo tehdy designem na nejvyšší úrovni,“ vysvětluje v rozhovoru šéfka festivalu Designblok Jana Zielinski, v čem spočívá význam investování do umění.
Festival se vstupem investorů stal součástí skupiny Rockaway Arts společně s MFF KV a Colours of Ostrava. „Byla to tradiční netradiční investice,“ říká v podcastu investiční partner Jan Jírovec z Rockaway.
Zielinski, která za festivalem stojí od samého začátku před 27 lety, vidí v českém designu dosud nevyužitý potenciál. „Značka Made in Swiss se prodává čtyřikrát dráž než Made in Czech Republic. To si musíme přiznat a pracovat s tím,“ říká.
Může být český design naší globální značkou, podobně jako je italský nebo skandinávský? A jakou roli v tom hrají investoři, tradice a odvaha inovovat? I o tom je řeč v podcastu.
The post Starožitnosti budoucnosti. Zielinski a Jírovec mluví o spojení investic a umění appeared first on Forbes.