ÚOHS se tendrem zabýval na podnět stavební skupiny Strabag, vyhověl pouze části návrhu a zrušil jen rozhodnutí o výběru dodavatele. Podle rozhodnutí ÚOHS nedodržel dopravní podnik při výběru zásadu transparentnosti při hodnocení nabídek.
ČTĚTE DÁL: Později a výrazně dráž. Zdržování metra D bude stát Prahu miliardy
"Současně zadavatel nedodržel zásadu rovného zacházení, když v souvislosti s hodnocením nabídek navrhovatele nevyzval k objasnění a doplnění informací či dokladů týkajících se zkušeností člena odborného personálu, zatímco vybraný dodavatel tuto možnost opakovaně dostal," uvedl ÚOHS.
DPP vybral dodavatele druhé části loni v srpnu. ÚOHS vede v souvislosti s tendrem na stavbu druhé části metra D dvě další řízení, obě na návrh sdružení firem Porr, Eurovia a Marti. Jeden z návrhů směřuje také proti výběru dodavatele, druhý proti vyloučení sdružení Porr, Eurovia a Marti ze zadávacího řízení. Dopravní podnik do skončení správních řízení nesmí uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem.
Stavba nové linky metra začala v roce 2022. Ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a navazovat má úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Dále bude vybudována část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut, a zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Policisté si oblíbili jednu značku. Řidiči totiž často nevědí, jak rychle za ní mohou jet