Pátek 19. prosinceSvátek má Venku je 1 °C, Zataženo

Streamovací služby jsou nenasytná zvířata, musíte je krmit, říká šéf Novy a Oneplay

Forbes Před 2 hodinami

Před lety spustil Daniel Grunt revitalizaci streamovací platformy Voyo. Dnes je z ní Oneplay – v Česku nevídaně úspěšný projekt, který si předplácí více Čechů než Netflix. Grunt se ale mezitím posunul výše a šéfuje celé skupině Nova. Kam směřuje největší česká komerční televize? To jsme s ním rozebrali ve Forbes Byznys podcastu.

Čísla sledovanosti Daniel Grunt komentovat nechce, ale že je dnes platforma Oneplay v Česku jednička, to prý potvrdit může. Projekt, který spojil platformu Voyo a O2 TV, má dnes přes jeden a půl milionu předplatitelů. A co by podle Daniela Grunta mělo po raketovém růstu přijít dál? Růst.

„Kdybychom nerostli dál, nemám na svém místě co dělat. Být jednička na trhu už pro nás není něco, co by nás motivovalo a posouvalo dál. Teď chceme náš náskok zvyšovat,“ říká ve Forbes Byznys podcastu.

Čísla navíc podle něj nejsou definitivní. Lidé, kteří jsou s Oneplay spokojení dnes, už za půl roku nemusejí být. „Streamovací služby jsou nenasytná zvířata, která musíte pořád krmit. A konkurence je navíc obrovská,“ dodává Grunt.

Obsah je ale třeba tvořit také pro lineární vysílání, klasickou televizi v původním smyslu slova. A zatímco hranou tvorbu v podobě úspěšných seriálů můžete bez problémů nabídnout platícím uživatelům na streamovací platformě, například takové televizní noviny – neodmyslitelnou součást prime time Novy – už budete následně zhodnocovat jen těžko.

„Pořád platí, že je to druh obsahu, který můžete monetizovat pár následujících dní. Zpravodajství bude vždy hlavní osou toho, proč lidé budou koukat na lineární vysílání jako takové. To jsou věci, které se dějí teď a tady. To stejné platí pro sport nebo třeba velké eventy typu Slavík, kdy si vám k televizi sedne v jednu chvíli většina národa. To budou i do budoucna pilíře lineárního vysílání, kolem kterých stavíte další věci,“ vysvětluje šéf Novy.

A je vůbec prime time, nejsledovanější čas lineárního vysílání mezi sedmou a jedenáctou hodinou večerní, pořád tak hodnotným artiklem, že se na něj vyplatí sázet? Podle Daniela Grunta ano.

Nova je v tomto aspektu nejsilnější ze všech televizí i ve všech cílových skupinách, její náskok navíc roste. A to je důležité pro byznys.

„Transformujeme celou skupinu, investujeme do streamovacích služeb. Ale to celé musíte z něčeho financovat. Nadpoloviční většina naší skupiny jde z televizní inzerce. Proto je pro nás strategicky důležité udržet výtěžnost lineární televize co nejdéle,“ poznamenává Grunt.

Do jisté míry hraje v tomto směru do karet Nově i fakt, že sledovanost lineárních televizí nedostala ve střední Evropě na frak tak silně jako třeba v zemích Beneluxu, USA nebo ve Skandinávii. I tak ale trh dle Grunta o zhruba čtyři procenta ročně klesá.

„Pro nás to znamená nutnost zvýšit podíl na trhu, abychom zajistili, že budeme mít minimálně stejné, ale spíše větší peníze, které vám umožní financovat další rozvoj,“ dodává s tím, že ještě do konce dekády by měly příjmy z televizních reklam stále tvořit přes čtyřicet procent příjmů skupiny.

Proč je dnes jedna reality show stejně náročná jako provoz malé televizní stanice? Jak se zaplňují ty nejlukrativnější vysílací sloty? Proč si Nova šla pro miliardu korun v dluhopisech pro běžné lidi? To vše si poslechněte ve Forbes Byznys podcastu s šéfem Novy Danielem Gruntem.

The post Streamovací služby jsou nenasytná zvířata, musíte je krmit, říká šéf Novy a Oneplay appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek