"Je nám velice líto, ale musíme bohužel zrušit lokální představení novinky, modelu e:Ny1. Vhledem k nízké poptávce po elektromobilech v České republice se naše společnost rozhodla soustředit na trhy s větším potenciálem," zaslal vyjádření tiskový mluvčí Hondy Petr Hubáček novinářům, kteří se měli dostavit v pátek 15. března na premiéru v současnosti jediného čistě elektrického modelu japonské automobilky v Evropě.
K zrušení tak došlo v podstatě týden před akcí. "Samotného mě to mrzí, ale došli jsme k tomu po diskusi s centrálou automobilky. Situace na českém trhu s poptávkou po elektromobilech je zkrátka taková, že nyní nevidíme smysl v tom toto auto na náš trh uvádět," vysvětlil redakci Hubáček.
Ceník vozu měl být zveřejněný právě až na setkání s novináři. Kolik auto mělo stát, Hubářek prozradit nechce. Někteří dealeři Hondy ale auto už na svých stránkách prezentovali a nabízeli možnost zarezervovat si jízdu. Mezi takové patřil například karlovarský autoservis Kolovrátek. Demo vozy tak bylo možné v posledních týdnech už u prodejců spatřit.
"Předobjednávky na vůz jsme nicméně prakticky žádné neměli," přiznává Hubáček. Představení a uvedení modelu e:Ny1 na český trh je ale pouze odsunuto na vhodnější dobu, kdy bude možné lépe využít jeho prodejní potenciál," dodává.
Ani dotace na elektromobily, které vláda spouští v polovině března a je možné využít slevu až 200 tisíc korun, pokud se cena auta vejde do limitu 1,5 milionu bez DPH, by podle odhadů českého zastoupení Hondy prodejům příliš nepomohla.
Loni Honda přestala v Evropě nabízet vizuálně sice atraktivní, ale prodejně neúspěšný model Honda e. Elektrovůz s podivným názvem e:Ny1 se na vybraných evropských trzích už představil, k spuštěním prodejů v Česku tak mělo dojít s jistým zpožděním.
"Na tuzemském trhu se teď budeme nadále zaměřovat na naše klíčové hybridní modely CR-V, ZR-V a HR-V, které jsou pro nás hlavním předmětem prodejního zájmu," říká Hubáček.
Model e:Ny1 je postavený na nově vyvinuté platformě Hondy, vpředu umístěný elektromotor vygeneruje výkon 150 kW a točivý moment 310 Nm, tabulkové údaje uvádí spotřebu 18,2 kWh/100 km. Lithium-iontová baterie s kapacitou 68 kWh poskytuje dojezd až 412 km.
Na německém trhu startuje na ceně 38 990 euro, tedy v přepočtu od 990 tisíc korun. Součástí standardní výbavy je například couvací kamera či bezklíčové odemykání.