Čtvrtek 22. květnaSvátek má Venku je 10 °C, Zataženo Déšť

Uživatelé blokující reklamy mají problémy s YouTube. Není to naše chyba, tvrdí platforma

CNN Prima News Před 1 rokem

Uživatelé AdBlocku si v posledních dnech ve velkém stěžují na zhoršený výkon svého počítače při přehrávání videí a hudby na YouTubu. Některé z nich mohlo napadnout, že v tom má prsty samotná platforma.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Veletrh elektroniky odhalil budoucnost: AI, průhledná televize a parťák do kapsy

Google, pod který největší videoserver spadá, totiž vyrazil do boje proti lidem blokujícím reklamu na oblíbené platformě. Firma se snaží rozpoznat a poté obcházet programy typu AdBlock, které se zpravidla instalují jako rozšíření do webového prohlížeče, aby uživatelům přehrála reklamu.

Internetový gigant tím totiž přichází nejen o peníze inzerentů kvůli nezobrazené reklamě, ale také tratí na příjmech ze služby YouTube Premium, jež zbaví uživatele jakékoliv reklamy.

YouTube se nejprve snaží rozpoznat, jestli uživatel používá rozšíření blokující inzerci. V případě, že ano, zkoušel v posledních týdnech několik různých metod jako je například zpoždění videa či úplné zablokování videopřehrávače.

Když tedy uživatelé zpozorovali zpomalení svých zařízení, začali si to spojovat s dalším způsobem, jak se je YouTube snaží přinutit, aby blokátor vypnuli a pořídili si službu Premium.

Potíž je, že se zhoršeným výkonem svého počítače se potýkali i předplatitelé této služby, kteří používají software pro blokování reklamy na jiných webech.

Není to naše vina, tvrdí server

Populární platforma vinu odmítla. „Zpožděné načítání, které zaznamenali uživatelé AdBlocku a AdBlocku Plus, není způsobeno naší snahou o detekci blokátorů reklamy," uvedl manažer komunikace YouTubu Christopher Lawton pro magazín PC Gamer.

Firma skutečně může být v celé situaci nevinně, což naznačuje i Raymond Hill. Tvůrce aplikace na blokování reklamy uBlock na sociální síti X napsal, že příčinou může být složitost zdrojového kódu AdBlocku.

Zároveň uvedl, že problém se může vyskytnout i na jiných webech, které dynamicky aktualizují obsah své stránky, jako je například portál Yahoo.

Společnost Hootsuite v celosvětovém průzkumu z roku 2022 zjistila, že více než 40 procent internetových uživatelů používá některý z programů na blokování reklamy. Nejpopulárnějším je AdBlock s více než 65 miliony uživatelů.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Jak moudrá sovička pomáhá používat seniorům techniku

Pokračovat na celý článek