Dělají to už víc než deset let každé jaro. Řetězec obchodů Target oslavuje takzvaný Měsíc hrdosti komunity LGBT prodejem triček, plavek nebo třeba ponožek s duhovou vlajkou. Tradiční akce ale letos narazila na odpor konzervativních zákazníků. Někteří ničili poutače i samotné zboží.
V některých obchodech měli zaměstnanci dokonce strach o svoji bezpečnost. „Bezpečnost zákazníků by měla být na prvním místě,“ uvedla jedna ze zákaznic řetězce. To si myslí i Target, a tak sáhl k ráznému kroku.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: GLOSA: Kuchařová udělala pro LGBT komunitu víc než všichni aktivisti dohromady
„Od představení letošní kolekce jsme zaznamenali stupňující se hrozby ze strany zákazníků, které podkopávaly pocit bezpečí a pohody členů našeho týmu při práci. Vzhledem k těmto okolnostem společnost provedla úpravy včetně odstranění položek, které byly středem nejvýznamnějšího konfrontačního chování,“ uvedl řetězec v prohlášení.
Odpor vzbudily hlavně plavky
Největší odpor vzbudil především prodej jednodílných plavek, které svým střihem umožňují pohodlně skrýt i mužské genitálie. Nebo trička s podivným satanským obrázkem. Na sociálních sítích se proto objevily výzvy k bojkotu celého řetězce.
„Není cesty zpět. Vykopali jste si hrob. Jste mrtví. Skončili jste,“ vzkazovala rázně žena, která dříve v Targetu nakupovala. Ne všichni ale řetězec jen kritizují. „Každý má svůj vlastní způsob myšlení. Měli bychom respektovat každého, kdo věří v to, co je, a nechat ho být,“ oponoval stále věrný zákazník řetězce.