Platforma Munch, která v Česku pod značkou Nesnězeno bojuje proti plýtvání jídlem, spojuje síly se svou rumunskou obdobou, aplikací Bonapp. Vzniká tak největší platforma zaměřená na záchranu potravin v regionu střední a východní Evropy. Obě společnosti v roce 2024 souhrnně dosáhly celkového obratu 7,5 milionu eur.
Fúzí společností Munch a Bonapp vzniká jednotná platforma s více než 3,5 miliony stažení aplikací, celkem 6 tisíci partnerskými prodejními místy a společným cílem – propojovat spotřebitele s prodejci nabízejícími přebytky potravin s výraznými slevami, efektivně bojovat proti plýtvání a dále rozvíjet společný byznys.
„Rumunsko je jedním z největších a nejdynamičtějších trhů v regionu CEE a Bonapp si v této zemi vybudoval silnou značku. Spolupracuje s významnými partnery, jako jsou PENNY a Starbucks, a tým Bonapp má rozsáhlou síť kontaktů v celém regionu, což otevírá obrovské možnosti pro další expanzi do celé Evropy,“ říká Kirill Perepelica, spoluzakladatel Munch.
Loni společnost Munch zachránila celosvětově více než 1,8 milionu balíčků, což představuje 2,5 tun potravin. Díky fúzi s rumunským konkurentem a růstu na dalších trzích plánuje tým letos ušetřit několikanásobek tohoto množství.
Letos zakladatelé společností Bonapp a Munch plánují expandovat na nové trhy, včetně Bulharska, Chorvatska, Řecka, Srbska a Slovinska.
Plýtvání jídlem je celosvětový problém, který se nevyhýbá ani Evropě a Česku, kde každý rok končí v koši 1,9 milionu tun potravin. Za záchranou jídla se vydalo i české Nesnězeno, které se v roce 2022 sloučilo s maďarskou platformou Munch a společně již zachránili více než 3 miliony balíčků potravin v Česku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku.
Společnost Nesnězeno založil mladý podnikatel Jakub Henni, který se loni objevil ve výběru 30 pod 30.
The post Záchrana jídla se zvětšuje. Nesnězeno alias Munch spojuje síly s rumunskou obdobou appeared first on Forbes.