Evropsko-americké automobilové skupině Stellantis v letošním prvním čtvrtletí klesly tržby meziročně o čtrnáct procent na 35,8 miliardy eur (téměř 900 miliard korun). Zároveň stáhla svůj celoroční výhled, a to kvůli nejistotě kolem vývoje cel.
Automobilka v prvním čtvrtletí dodala zákazníkům 1,217 milionu vozů, což bylo o devět procent méně než před rokem.
Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles a francouzského konkurenta PSA.
Sídlo společnosti se nachází v Nizozemsku. Stellantis vlastní čtrnáct značek, mezi které patří Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks nebo Vauxhall.
Firma ve středu uvedla, že ke stažení celoročního výhledu přikročila kvůli „vyvíjející se celní politice i obtížné předvídatelnosti možných dopadů na objem prodeje a konkurenční prostředí“. Únorový výhled automobilky předpokládal mimo jiné růst celoročních tržeb.
Spojené státy od 3. dubna vybírají pětadvacetiprocentní clo při dovozu automobilů. Od 3. května mají vstoupit v platnost i cla na dovoz automobilových součástek.
The post Automobilce Stellantis klesly tržby. Firma kvůli clům stáhla celoroční výhled appeared first on Forbes.