Je tu další díl snahy, jak zachránit slavnou značku Maserati. Italská automobilka zaparkovaná v koncernu Stellantis na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu ukázala nový supersport MCPura. Jak dopadl?
Maserati novou krev nutně potřebuje. Loňský rok byl totiž pro italskou značku s trojzubcem ve znaku rokem hrůzy. Meziroční prodeje klesly z 26 600 na 11 300 aut, což se samozřejmě propsalo i do finančních výsledků.
Zatímco rok 2023 skončil pro Maserati ziskem 141 milionů eur, loni se účetnictví zavíralo se ztrátou 260 milionů eur, tedy zhruba 6,4 miliardy korun.
„Maserati je ve ztrátě,“ přiznal loni serveru TopGear.com odcházející šéf Stellantisu Carlos Tavares. „Důvodem je marketing. Maserati nemá jasně vymezenou pozici a vyprávění příběhu není takové, jaké by mělo být,“ dodal Tavares.
Maserati – a v podobné situaci se nacházející Alfu Romeo – tak v říjnu dostal na starost nový CEO Santo Ficili. A začal konat. Především zastavil velmi drahý, čtyři roky trvající vývoj supersportovního elektromobilu MC20 Folgore, který měl díky třem elektromotorům nabídnout výkon sedmi set koní a zrychlení z nuly na sto pod dvě sekundy.
Jenže v Maserti a možná ještě víc ve vedení Stellantisu se s přibývajícími roky a rostoucími náklady lekli toho, že o supersportovní elektromobily není takový zájem, jak se původně předpokládalo. Teď Ficili přichází se svojí první novinkou, kterou je sportovní vlajková loď MCPura.

Není to ale novinka, která by spadla z nebe. V Maserati se nijak netají tím, že jde o facelift modelu MC20 z roku 2020. Ani jeho globální prodeje ale nebyly zářné, byť české zastoupení za poslední roky prodalo na naše poměry nezanedbatelné tři desítky kusů, a proto tady musela přijít alespoň nějaká změna.
Základem dál zůstává karbonový monokok i dokonalý šestiválec pojmenovaný Nettuno s výkonem 630 koní a pohonem zadní nápravy. Z karbonu je i samotná karoserie, takže celková hmotnost se drží pod 1500 kilogramy.
Jádro zůstává stejné. Změny se tak dotkly hlavně vnějšího designu, což je při přímém porovnání s MC20 poznat zejména při pohledu na přední a zadní nárazník, což kromě lehké vizuální proměny přineslo i lepší aerodynamiku. V interiéru pak přibyly nové materiály a rozšířila se i nabídka barev.

Dál platí, že sportovní maserati se obejde bez hybridní technologie. Zřejmě i proto se do názvu novinky dostalo italské slovo „pura“, které v překladu znamená čistý.
Auto, které se zároveň nabízí i ve verzi Cielo s otevřenou střechou, se stejně jako končící MC20 dál ručně montuje v historické továrně v Modeně, kde srdce Maserati bije už víc než devadesát let.
MCPura už se dá objednat i v Česku. Začíná na ceně téměř pět a půl milionu korun včetně daně. Na stylovější MCPura Cielo je pak potřeba milionů víc než šest.


The post Bez elektřiny a s šestiválcem Nettuno. Přijíždí čisté Maserati MCPura appeared first on Forbes.