Po úspěšném legionářském dobrodružství Last Train Home se brněnský tým Ashborne Games pustil do pokračování zavedené německé strategické série The Guild. V čem na něm bude znát český rukopis? Jak daleko je vývoj hry? A bude k dispozici v češtině? Odpovídá šéfka týmu.
Několik týdnů vypouštělo studio na sociálních sítích tajemné obrázky a nechávalo fanoušky hádat, na jaké strategické sérii pracuje. A řada z nich se trefila správně: The Guild, která začala pod názvem Europa 1400: The Guild v roce 2002 titulem od německých 4HEAD Studios a pak se dočkala dalších dvou pokračování.
Ty už tak dobře jako původní díl přijaté nebyly, a tak brněnští Ashborne Games mají šanci napravit značce pověst. Že jim strategie jdou, ukázala už originální a atmosférická Last Train Home, která zachycovala cestu českých legionářů ze Sibiře do Československa.
Další osud týmu byl přesto nejistý, jelikož mateřská skupina Embracer Group dlouhodobě šetří. Pomohla nakonec dohoda s českými kolegy z Warhorse Studios (rovněž patřící pod Embracer), kteří využili síly Ashborne Games na tvorbu DLC Barvy smrti pro jejich Kingdom Come: Deliverance II.
Část Ashborne Games se následně odtrhla a utvořila brněnskou pobočku Warhorse Studios. Zbytek týmu pracuje právě na The Guild – Europa 1410, novém dílu, který se časově vrací ke kořenům série, tedy do dob husitství a náboženské reformace.
Na rozdíl od Last Train Home není The Guild – Europa 1410 zaměřená na boj, ale spíše na obchod a politiku. Budete spravovat se svým rodem vlastní podnik, rozvíjet ho, rozšiřovat svůj vliv a zajišťovat rodu nástupnictví. Čeká vás obchod, uzavírání spojenectví, můžete se ve snaze si přivydělat uchýlit ke krádežím i k vymáhání zákona.
„Ashborne Games vzniklo z vášně pro strategické tituly, takže nabídka na The Guild byla přirozeným krokem,“ vrací se šéfka týmu Crina-Maria Ionescu ke kořenům titulu. Značku The Guild totiž vlastní skupina Embracer, potažmo její společnost THQ Nordic, pod kterou Ashborne Games spadají. A označují se za fanoušky původních her.
„Podrobně jsme si prošli komentáře a ohlasy hráčů ke všem dílům série The Guild a snažíme se zachovat vše, co z původního The Guild dělalo jedinečnou záležitost,“ říká Ionescu. „To zahrnuje mimo jiné důraz na ekonomiku či svobodu hrát různými styly. Na druhé straně intenzivně modernizujeme vizuální stránku, uživatelské rozhraní a síťové funkce, což byly dlouhodobě slabší stránky série.“
Práce na hře začala už během dodělávání aktualizací pro Last Train Home a postupně přibývali další členové týmu, jak se jim uvolňovaly ruce. Zatím je The Guild – Europa 1410 pořád ve velmi rané fázi vývoje, tvůrci ji označují jako pre-alfa.
Zatímco Last Train Home bylo přímo zaměřeno na českou historii, tentokrát se vývojáři věnují mezinárodnímu tématu. Přesto prý mají obě hry něco společného. „Last Train Home je také strategický titul inspirovaný skutečnými historickými událostmi se silným prvkem správy ekonomiky, což chceme využít při tvorbě The Guild – Europa 1410.“




Navíc Ashborne Games tvrdí, že kořeny týmu budou na hře znát. „Koneckonců jedno z prvních herních měst, které jsme ukázali, byla Kutná Hora. Z čehož, zdá se, jsou fanoušci nadšení. Naše zapojení do Kingdom Come: Deliverance II na nás určitě zanechalo stopu,“ tvrdí Ionescu. Hra rovněž bude mít české texty a titulky.
Hratelná města budou zhruba na území tehdejší Svaté říše římské a mají být silně inspirována reáliemi středověké Evropy. Tvůrci počítají s možností rozšiřovat hratelná území skrze spolupráci s komunitou.
„Mnohé historické události se ve hře objeví v různých podobách a to, jak se k nim hráč postaví, ovlivní vývoj jeho postavy, města i dynastie. Zvažujeme také umožnění jedinečných a speciálních akcí pro různá povolání podle historického kontextu,“ říká vedoucí Ashborne Games.


Hru bude pohánět Unreal Engine 5 a slibuje řadu vylepšení pro příjemnější uživatelský zážitek a zároveň nové možnosti správy svého území, třeba rozšiřování městských hradeb. Tvůrci touží zachytit „doslova i metaforicky barvy středověkého života“, jak naznačuje i úvodní trailer.
A především je jejich cílem, aby potenciální složitost neodradila nováčky série.
„Pokud máte rádi ekonomické simulace a hry zasazené do středověku, může vás The Guild – Europa 1410 bavit bez ohledu na to, zda jste veteránem série, nebo nováčkem. Jsme si dobře vědomi, jak může být The Guild pro nové hráče náročná, proto se snažíme vytvořit zážitek, který hráčům umožní seznamovat se s komplexními a provázanými systémy hry vlastním tempem,“ slibuje Ionescu.
The Guild – Europa 1410 zatím nemá termín vydání. Tvůrci slibují, že další informace brzy zveřejní, mohlo by to být třeba na výstavě Gamescom, která se koná v Německu předposlední srpnový týden. „Věříme ale, že výsledek bude stát za to, a doufáme, že fanoušci The Guild nám budou důvěřovat, že jí uděláme čest,“ dodává Ionescu.
The post Brněnský tým dělá strategii z dob husitství. Kingdom Come nás poznamenalo, tvrdí appeared first on Forbes.