Americký inovátor a vizionář Bryan Johnson, pozoruhodně známý svou longevity posedlostí, zvažuje prodat vlastní startup. Oznámil to dnes ráno na síti X. Startup Blueprint, který založil proto, aby pomohl lidem zpomalit stárnutí, je pro něj trnem v oku. Ke startupu se nedávno přidalo i náboženství a Johnson zdůraznil, že se chce plně věnovat víře. Zdá se, že vybalancovat roli podnikatele s rolí proroka je těžší, než se zdá.
V rozhovoru pro technologický časopis Wired dřív uvedl, že vážně přemýšlí o ukončení nebo prodeji Blueprintu. „Upřímně jsem hodně blízko tomu, že to zavřu nebo prodám,“ řekl. „Už o tom jednám s lidmi. Peníze nepotřebuju a ta firma je otrava.“
V roce 2021 spustil Johnson Project Blueprint, který ho ročně stojí dva miliony dolarů (necelých 42 milionů korun). Sedmačtyřicetiletý pokusník například absolvoval transfúze krve od svého syna, aby zpomalil stárnutí – s tím však záhy přestal, protože prý nebyly zjištěny žádné výsledky.
Jeho firma prodává různé produkty podporující zdraví a dlouhověkost – například nápoj „longevity mix“ za 55 dolarů (1154 korun) nebo houbovou kávovou alternativu Super Shrooms za 42 dolarů (881 korun).
V březnu Johnson oznámil na síti X, že zakládá vlastní náboženství s názvem Don’t Die (Neumři). Pojmenoval to pomocí sloganu, který používá pro svůj dokument na Netflixu, produkty i akce.
„Před lety jsem si v myšlenkovém experimentu představoval, že stojím před lidmi z pětadvacátého století. Bylo mi jasné, že by řekli, že Don’t Die je způsob, jak se lidstvo zachránilo a splynulo s umělou inteligencí,“ napsal tehdy. Nyní ale tento longevity vyznavač připouští, že podnikání v oblasti dlouhověkosti se možná neslučuje s kázáním náboženské filozofie.
Firmu prý původně založil proto, že se ho přátelé ptali na doplňky, které bere. „Začalo to jako snaha lidem pomoct,“ říká a popisuje, že nikdy moc nechtěl prodávat supplementy, místo toho ho především zajímají technologie, biologie a AI.
Nově však plánuje spojit práci na Blueprintu s náboženstvím Don’t Die, protože podle něj „jsou to dvě stránky téže mince“. „Abych to mohl uskutečnit, sháníme investice a hlledáme tvrdé jádro lidí. Hledám CEO a CTO, kteří povedou firmu den za dnem, zatímco já se budu věnovat Don’t Die,“ dodal.
Už v únoru Johnson oznámil, že hledá prezidenta firmy Blueprint, aby mohl „100 procent své mentální energie věnovat Don’t Die.“ Podle portálu Blueprint nabízí tato pozice plat 250 tisíc dolarů (5,24 milionů korun) ročně plus podíl ve firmě.
„Red Bull vytvořil vesmír dobrodružství. Duolingo udělalo z učení zábavu. Blueprint udělá z dlouhověkosti hru.“
Letos v březnu informoval The New York Times, že Blueprint čelí finančním potížím. Článek vycházel z rozhovorů se současnými i bývalými zaměstnanci a z interních dokumentů a soudních spisů.
Podle Times firma každý měsíc nedosahovala na svůj bod zvratu o nejméně milion dolarů. Johnson reagoval na otázky ohledně týmu a produktů, ale finanční situaci firmy nekomentoval.
Pro Wired však řekl, že Blueprint není v žádné nouzové finanční situaci. „Jsme na nule, a to jsem opakovaně veřejně říkal. Měli jsme měsíce v zisku i ve ztrátě,“ dodal.
The post Bryan Johnson zvažuje o prodeji svého startupu. Longevity nadšence to přestává bavit appeared first on Forbes.