České e-shopy by mohly letos oproti loňsku utržit o pět procent více. Vychází z meziročního nárůstu prodejů i příznivější ekonomické situace domácností.
Minulý rok utržily v průběhu vánoční sezóny přibližně pětašedesát miliard korun. Pozitivní očekávání pramení podle šéfa společnosti Konecta Czech, Hungary a Slovakia Jana Nedělníka z růstu obratů ve všech dosavadních čtvrtletích.
Pouze přes e-shop pořídí vánoční dárky zhruba dvaatřicet procent lidí. Podle průzkumu Alzy ale tento počet roste. Nejčastější je kombinace kamenných a internetových obchodů, přes které nakupuje dvaašedesát procent dotázaných.
„Očekáváme silný Black Friday a předvánoční výprodeje. Víme, že elektronika je, co se týče dárků v České republice jednou z nejoblíbenějších kategorií,“ říká Anna Procházková z PR oddělení značky CZC.
Zásadním kritériem při výběru zboží nadále zůstává cena produktu. Ta je klíčovým ukazatelem pro třiapadesát procent kupujících.

Vedle e-shopů vyhlížejí vánoční sezónu také internetoví podvodníci, kteří v daném období pravidelně využívají nepozornosti některých zákazníků. Dobrým ukazatelem pro odhalení některých z nich mohou být recenzní portály, v rámci novějších metod se podle Eduardy Hekšové však stále častěji objevují i falešné recenze.