Česká mediální scéna má nový spolek. Influenceři založili Asociaci tvůrců a online médií, zkráceně ATOM. Cílem má být zastupování nezávislých digitálních tvůrců, ochrana svobodných podmínek jejich podnikání a kultvace online prostoru.
Šéfem ATOMu je Jiří Burýšek, známý zejména na youtubové scéně pod jménem Jirka vysvětluje věci. Viceprezidenty jsou influencer Karel Kovář (Kovy), ředitel agentury Tubrr Peter Sládeček a ředitel agentury Subscribe Tomáš Zvelebil.
„Asociaci zakládáme nejen pro to, abychom jako tvůrci mohli vést dialog s orgány, které mají na starost regulaci naší práce, ale abychom tyto dialogy mohli vést také mezi sebou. Ať znovu nenastane situace, kdy jedna tisková zpráva způsobí měsíce trvající zmatky. A ať jsou všichni tvůrci předem připraveni nejen na možné legislativní změny, ale také na otázky týkající se například nových technologií, jako je umělá inteligence, a jejich etické využití v tvorbě,“ popisuje Burýšek.
Funkcí asociace má být vzdělávání tvůrců i veřejnosti, a zejména v oblasti umělé inteligence či digitální ekonomiky. Kromě toho chce ATOM spolupracovat s orgány veřejné správy, zájmovými skupinami i mezinárodními institucemi.
Forbes každoročně sestavuje žebříček deseti nejlépe placených českých youtuberů. Loni byl v čele Jon Marianek, jehož roční výdělek činil 33 milionů korun.
The post Čeští influenceři si založili vlastní asociaci. V čele je youtuber Burýšek appeared first on Forbes.