21. prosinceSvátek má Natálie Venku je 1 °C, Mlha

Co přinese letos Ježíšek dobrého? Tohle jsou nejprodávanější hity českých značek

Forbes Před 8 hodinami

Po čem Češi sahají, když chtějí pod stromeček nadělit něco dobrého? Oslovili jsme oblíbené české značky a zeptali se jich, co u nich v předvánočním období nejvíce letí.

Martin Žufánek, spoluzakladatel, Žufánek

„Naším vánočním bestsellerem je jednoznačně Ořechovka. Vyšvihla se takovým způsobem, který jsme nečekali a nebyli na něj moc připravení. Za listopad a prosinec se prodalo tolik jako za deset běžných měsíců,“ přiznává Martin Žufánek.  

Ořechovka
info Foto Žufánek

„Očekávali jsme, že letos bude větší zájem, ale ne takový. Měli jsme ji rok vyprodanou, minulý rok nám zmrzla celá úroda ořechů a neměli jsme ani litr. Takže první výroba byla až v půlce tohoto roku. Jenže já si pesimisticky v duchu říkal: ‚Rok jsme ji neměli, zákazníci si našli druhého výrobce a nás už nepotřebují.‘ Opak byl pravdou. Oni čekali. A pak se na nás vrhli a brali všechno,“ dodává.


Martin Wallner, CEO, Mixit

„Už patnáctým rokem je naším vánočním bestsellerem Vánoční mix. Obměňujeme mu ručně malovanou grafiku tubusu, ale receptura zůstává téměř stejná. Postupně jsme přidali i další velikosti a typy balení, takže objem výroby každoročně roste o desítky procent. Děje se to i přesto, že nabídku každý rok rozšiřujeme o úplně nové produkty. I tak je Vánoční mix v deseti procentech všech objednávek za poslední měsíc,“ prozrazuje Martin Wallner.

Vánoční směs Mixit
info Foto Mixit

„Z letošních novinek nám dává nejvíc zabrat vánoční koule – speciální dárkové ozdoby plněné snacky. Jsou v nabídce poprvé a prodeje zatím překonávají i naše nejoptimističtější odhady.“

Vánoční koule od Mixit
info Foto Mixit

„U Vánočního mixu je poptávka stabilní a drží se plánů. U vánoční koule je situace jiná – u té jsme sice čekali úspěch, ale museli jsme již i doobjednávat papírenského výrobce.

Vánoční nákupy letos začaly o něco později než loni, ale následná vlna byla silnější. Poprvé proto jedeme ve třísměnném režimu ve všední dny i o víkendech.“


Václav Durďák, jednatel, Čokoládovna Janek a Coffespot

„V čokoládovně je před Vánoci největší poptávka tradičně po adventních kalendářích, kterých jsme prodali více než třicet tisíc kusů. V pražírně kávy je to jednoznačně vánoční směs kávy, která – přestože je v proději pouze ve čtvrtém čtvrtletí – tak tvoří více než deset procent celoročního obratu,“ popisuje Václav Durďák.

Vánoční směs Coffeespot
info Foto Coffeespot

„Oba dva produkty vyžadují dlouhodobou přípravu. Nakupujeme přesné množství obalů i kávy. Jsme rádi, že oba dva produkty letos opět vyprodáme, a to přesto, že jsme opět navýšili produkci.  

Kdybychom vynechali adventní kalendáře, tak se nám bestsellery mění nejen rok od roku, ale dynamičtěji. Až několikrát v průběhu roku. Je to asi přirozené, jelikož jsme menší výrobce. Lidé od nás rádi ochutnávají novinky.“


Jiří Stibor, marketingový a obchodní ředitel, Šufan

„Letos je naším vánočním bestsellerem sezonní perníková řada. Jde o limitovanou záležitost, kterou jsme propsali do všech našich zásadních kategorií – od ořechových másel přes granoly až po snacky,“ říká Jiří Stibor.

„Perník je s Vánoci silně spojený a věřili jsme, že jeho přenesení do více kategorií bude fungovat. Potěšilo nás, že se k těmto produktům lidé během předvánočního období opakovaně vraceli.

Každý rok si k nám lidé chodí pro ořechová másla – ze standardní nabídky i z limitovaných edic. Poslední roky se k tomu přidává chai latte a letos i matcha.“


Josef Dvořáček, spolumajitel, Sonnentor

„Každoročně je naším vánočním bestsellerem Sonnentor adventní kalendář s 24 různými druhy biočajů. Letos jsme ale zaznamenali enormní zájem také o naši novinku –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Vánoční chai.

Vysoký zájem o něj nás trochu překvapil, protože nemá úplně tradiční složení –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ obsahuje kromě černého čaje i koření, jako je skořice, hřebíček, ale i kousky pampeliškového kořene, kakaové slupky a kousky pomeranče,“ popisuje Josef Dvořáček.  

„Nákupní chování zákazníků nám jak na našem e-shopu, tak v našich kamenných prodejnách ukazuje, že spotřebitelé čím dál častěji vyhledávají produkty v biokvalitě, zajímají se o certifikaci, etický přesah produktů i podporu lokálních pěstitelů.“


Jaroslav Tuček, jednatel, Doubleshot

„Naším vánočním bestsellerem je – stejně jako v minulých letech – kávové předplatné. Oproti zbytku roku je poptávka po jeho darovací verzi několikanásobně vyšší. Je to pro nás ideální vánoční produkt: nese v sobě emoci dárku, který dělá radost opakovaně, a navíc ho lze pořídit i ‚za pět minut dvanáct‘ v digitální podobě,“ říká Jaroslav Tuček.

Kávové předplatné Doubleshot
info Foto Doubleshot

„Nebylo to pro nás překvapení, předplatné je nás každoroční vánoční ‚evergreen‘. Letos jsme mu ale šli naproti výrazným vylepšením variability. Zákazníci si nyní mohou přesněji zvolit druh kávy i její množství.

V minulosti jsme experimentovali s baleními extrémně vzácných, raritních káv, ale ukázalo se, že jejich velmi vysoká cena byla pro běžného zákazníka bariérou.

Dnes jdeme cestou příběhu a edukace. Letošní hit – set stejné kávy zpracované dvěma různými metodami – zákazníky baví. Je to pro ně zážitek a možnost srovnání, což funguje mnohem lépe než ‚jen‘ raritnost. O tento set je letos rekordní zájem.“

The post Co přinese letos Ježíšek dobrého? Tohle jsou nejprodávanější hity českých značek appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek