Úterý 06. květnaSvátek má Venku je 12 °C, Polojasno

Footshopu vzrostly čtvrtletní tržby o 31 procent. Aukcí podpoří obor obuvnictví

Forbes Před 11 měsíci

Skupině Footshop, která se zaměřuje na prodej streetwearové obuvi a oblečení, v letošním prvním čtvrtletí vzrostly tržby meziročně o jednatřicet procent na 318 milionů korun. Hrubá marže společnosti byla vyšší o čtyřicet procent a činila 116 milionů korun.

Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) společnosti meziročně výrazně vzrostla na šestadvacet milionů korun. V loňském prvním čtvrtletí to bylo 2,4 milionu korun.

Novinářům to na společné tiskové konferenci se zástupci výrobců bot Botas řekl výkonný ředitel Footshopu Petr Hajduček.

Obě firmy představili nový model bot, který bude možno dražit a výtěžek bude využit na podporu vzniku oboru obuvnictví na Technickém lyceu ve Zlíně.

„První čtvrtletí je pro všechny výprodejový. V lednu se hlavně zbavujeme toho, co se neprodalo na Vánoce a profitabilita tohoto čtvrtletí je vždy jedna z nejnižších v roce,“ uvedl Hajduček.

„Nárůst zisku o dvacet čtyři milionů korun jsou skvělé výsledky. Věříme, že v tom budeme pokračovat a že máme našlápnuto na to, aby tento rok byl historicky nejlepším rokem, který naše firma zažila,“ řekl Hajduček.

V lednu Hospodářské noviny upozornily na to, že akcie Footshopu klesly o třicet procent. Více než dva měsíce z pěti se loni s akciemi Footshopu téměř neobchodovalo.

V květnu pak podle pražské burzy začaly cenné papíry společnosti opět mírně růst a ke čtvrtku jedna akcie stála 71,50 koruny. Měsíc předtím ale měly cenu sedmdesát pět korun.

Loni podle předběžných výsledků, o kterých Footshop informoval v tiskové zprávě, stouply firmě tržby o tři procenta na zhruba 1,07 miliardy korun. Výrazně jí vzrostla EBITDA o šedesát pět až osmdesát procent.

Podle Václava Staňka, zakladatele výrobce bot Vasky, která loni v dubnu koupila zlínskou společnost Botas, trend výroby bot stále klesá.

„Momentálně je v ČR 3200 ševců. Pro srovnání, jenom ve Zlíně kolem roku 1930 bylo zhruba třicet tisíc ševců. V současnosti se v ČR vyrobí přibližně tři miliony párů bot ročně,“ řekl Staněk.

„Botas v roce 1971 vyráběla dva miliony párů, a dvě třetiny celé současné produkce tak vyráběla jedna firma,“ poznamenal Staněk.

V současnosti podle něj není v Česku žádný studijní ševcovský obor a hrozí to, že jednoho dne ševci v ČR vymřou.

Footshop s Botasem spolu proto vytvořily nově designované boty, které bude možné dražit na internetovém portálu Aukro a z výdělku bude financován vznik oboru obuvnictví ve Zlíně. Měl by se znovuotevřít v příštím roce. Dražba se uskuteční od 9. do 16. května.

Loni v červnu firma WOOD SPAC One ze skupiny Wood & Company oznámila, že ve skupině Footshop za 445 milionů korun odkoupila podíl 48,5 procenta.

Footshop Hajduček založil v roce 2012. Vedle Prahy a Bratislavy má prodejny v Budapešti a Bukurešti. Distribuuje řady obuvi i oblečení značek Adidas, Nike, Converse či Vans.

Zlínská obuvnická firma Vasky koupila značku Botas loni na jaře. Loni měla přes padesát zaměstnanců. Původně se firma jmenovala Botana a vznikla v roce 1949 sloučením menších znárodněných podniků ze Skutče a okolí v Pardubickém kraji.

Pokračovat na celý článek