Bankovka podle autorů symbolizuje všech deset milionů Čechů. Hledali způsob, jak vyjádřit myšlenku, že největší hodnotu státu představují právě jeho občané. "Reagovali také na přání prezidenta Pavla zdůraznit schopnost Češek a Čechů si ve složitých chvílích podat pomocnou ruku. Bankovka tak zachycuje úkol hlavy státu spojovat společnost," vysvětluje Jitka Větrovská ze společnosti VDN Promo, která přišla s myšlenkou bankovku vytvořit.
Na designu pracovali lidé z Pavlova volebního týmu Petr Štěpán, Richard Kolbe a Martin Klčo, kteří jsou taktéž autory loga se lvem, prezidentského portrétu a poštovních známek. Jak vysvětluje Větrovská, při tvorbě prezidentských známek pracovali s motivy, které jsou společné všem Čechům a se kterými se mohou ztotožnit. V tomto případě jde o křestní jména a ochotu pomáhat si v těžkých chvílích.